Søk
Viser treff 1–20 av 51 for «ivar bråten»
Ivar Bråten – på lag med leseren - Det utdanningsvitenskapelige fakultet
Ivar Bråten – på lag med leseren – Å mestre kritisk kildevurdering og forståelse av mangfoldige, og ofte motstridende informasjonskilder er...
Tekstforståelse - utvikling, opplæring og multiple tekster (TextDIM) - Det utdanningsvitenskapelige fakultet
Deltakere Mari Vaage Wang Universitetet i Oslo Christian Brandmo Universitetet i Oslo Vibeke Grøver Universitetet i Oslo Ivar Bråten Universitetet i Oslo...
Treff fra uio.no
Tidligere memoranda - Økonomisk institutt
Språklæring og tekstforståelse i barnehagen - Institutt for pedagogikk
Grøver, Vibeke & Bråten, Ivar (Red.), Leseforståelse i skolen: Utfordringer og muligheter.. Cappelen Damm Akademisk . ISSN 978-82-02-65006-3. s. 46–58...
Bråten, I., Haverkamp, Y. E. & Anmarkrud, Ø. (2024). Gaining a deeper understanding of the deep cloze reading comprehension test: examining potential contributors and consequences - Institutt for spesialpedagogikk
contributors and consequences I: Reading and Writing. Open Access . Authors Ivar Bråten, Ymkje E. Haverkamp and Øistein Anmarkrud . Abstract The deep cloze test...
Siste publikasjoner - Det utdanningsvitenskapelige fakultet
. Strømsø, Helge Ivar; Bråten, Ivar & Brante, Eva Wennås (2019). Profiles of warm and cold cognition in multiple document comprehension. Bråten, Ivar; Brante...
Bråten, I., Brandmo, C., Ferguson, L. E., Strømsø, H. I. (2022): Epistemic justification in multiple document literacy: A refutation text intervention - Institutt for spesialpedagogikk
intervention I: Contemporary Educational Psychology . Open Access. Authors Ivar Bråten, Christian Brandmo , Leila Eve. Ferguson & Helge Ivar Strømsø Abstract...
Siste 100 publikasjoner fra Institutt for pedagogikk - Institutt for pedagogikk
har registrert i databasen Cristin. Vitenskapelige artikler og bokkapitler Bøker Andre Haverkamp, Ymkje Elisabeth; Bråten, Ivar; Latini, Natalia...
Doktorgrader ved Institutt for pedagogikk - Institutt for pedagogikk
kunnskapsdeling i prosjektledelse: Utvikling, utprøving og implementering av et arbeidsintegrert læringssystem i en høyteknologibedrift Cand.polit. Ivar Solheim...
Norske studenter mangler kunnskap om kildekritikk - Institutt for pedagogikk
temaer Sammen med professor Ivar Bråten og flere kollegaer fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo, har Strømsø undersøkt...
Bråten, Brandmo, Ferguson & Strømsø (2022): Epistemic justification in multiple document literacy: A refutation text intervention - Institutt for spesialpedagogikk
Educational Psychology . Open Access . Authors Ivar Bråten, Christian Brandmo , Leila E. Ferguson & Helge I. Strømsø Abstract This study investigated the...
Brandmo & Bråten (2021): Measuring Internet-Specific Reading Motivation and Engagement in an Academic Domain - Institutt for spesialpedagogikk
, Online first, Open Access Forfattere Christian Brandmo & Ivar Bråten. Abstract The purpose of this study was to develop and test a new measure of...
Andresen, Anmarkrud & Bråten (2018): Investigating multiple source use among students with and without dyslexia - Institutt for spesialpedagogikk
Forfattere Anette Andresen, Øistein Anmarkrud & Ivar Bråten. Abstract Learning from different representations, such as text and pictures, is supposed to be...
Anmarkrud, Bråten, Florit & Mason (2021): The Role of Individual Differences in Sourcing: a Systematic Review - Institutt for spesialpedagogikk
. Online first. Open Access Forfattere Øistein Anmarkrud , Ivar Bråten, Elena Florit & Lucia Mason Sammendrag This article reviews how individual differences...
Reading across mediums, devices, and contexts (CrossREAD) - Institutt for pedagogikk
digitale lesekontekster, slik som på sosiale medier, ulike forum, nettaviser og mer tradisjonelle nettsider. Prosjektledere Professor emeritus Ivar Bråten...
Anmarkrud, Andresen & Bråten (2019): Cognitive Load and Working Memory in Multimedia Learning: Conceptual and Measurement Issues - Institutt for spesialpedagogikk
Psychologist , Online first Forfattere Øistein Anmarkrud , Anette Andresen & Ivar Bråten. Abstract This article reviews contemporary research on multimedia...
Brandmo, Bråten & Schewe (2018): Social and personal predictors of test anxiety among Norwegian secondary and postsecondary students - Institutt for spesialpedagogikk
Psychology of Education , Online first Forfattere Christian Brandmo , Ivar Bråten & Olav Schewe. Abstract This study examined predictors of test anxiety in a...
Strømsø, Bråten, Anmarkrud & Ferguson (2016): Beliefs about justification for knowing when ethnic majority and ethnic minority students read multiple conflicting documents - Institutt for spesialpedagogikk
read multiple conflicting documents I: Educational Psychology, Online first Forfattere: Helge Ivar Strømsø, Ivar Bråten, Øistein Anmarkrud & Leila E...
Cheng, Bråten, Yang & Brandmo (2021): Investigating structural relationships among upper‐secondary school students' beliefs about knowledge, justification for knowing, and Internet‐specific justification in the domain of science - Institutt for spesialpedagogikk
Forfattere Chia‐Hui Cheng, Ivar Bråten, Fang‐Ying Yang & Christian Brandmo Sammendrag In a sample of 455 Taiwanese upper‐secondary school students, latent...
Ronconi, Veronesi, Mason, Manzione, Florit, Anmarkrud & Bråten (2022): Effects of reading medium on the processing, comprehension, and calibration of adolescent readers - Institutt for spesialpedagogikk
Ronconi, Veronesi, Mason, Manzione, Florit, Anmarkrud & Bråten (2022): Effects of reading medium on the processing, comprehension, and calibration of...
Braasch, Bråten, Strømsø & Anmarkrud: Incremental theories of intelligence predict multiple document comprehension - Institutt for spesialpedagogikk
differences 2014; Volum 31. Forfattere: Jason L. G. Braasch, Ivar Bråten, Helge I. Strømsø og Øistein Anmarkrud Abstract This study examined implicit theories...