Flere og bedre målinger av lærernes undervisningspraksiser blir gjerne begrunnet ved at alle i skolesystemet bør gjøre «det som virker», og kunne stå ansvarlig for sitt arbeid. Men hva betyr det for lærerne?
forskning-forsidesaker
Publisert
7. aug. 2023 13:59
Publisert
14. juni 2023 10:32
− Det er viktig å dokumentere hvordan det jobbes med livsmestring i klasserommet, og det er spesielt viktig å gjøre det i 8. klasse, det første året på ungdomstrinnet og det første året etter nedstengning, sier prosjektleder.
Publisert
31. mai 2023 12:26
─ Dei forskingsbaserte verktøya kan gjere rettleiinga meir konkret og meir rett på sak, seier lærar med brei erfaring. Men er det her løysinga til rekrutteringskrisa finst?
Publisert
4. mai 2023 09:39
Norske skoleledere må håndtere både uklare og sprikende forventninger knyttet til innføringen av nytt læreplanverk, og er kreative i rollen. Men forskere er usikre på konsekvensene.