App-basert morfologisk øving kan bidra til å øke barns kunnskap om ord, men hvordan barna jobber med appen er avgjørende for læringsutbyttet, sier Jarl Kleppe Kristensen. Han forsvarer snart sin avhandling "Pieces in the Puzzle of Language Learning On the Roles of Morphological Knowledge, App-Based Implicit Learning and Child-App Interactions".
Aktuelle saker
Publisert
16. apr. 2024 14:29
Publisert
14. nov. 2023 14:38
Sluttrapporten fra Kvalitetsutviklingsutvalget ble overlevert til kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun 13. november. Senterleder ved CEMO, Rolf Vegar Olsen, har sittet i utvalget.
Publisert
30. aug. 2023 10:22
Det var med stor sorg vi mottok bodskapen om at professor Sigrid Blömeke døydde 29. juli 2023, etter kort tids sjukdom.
Publisert
11. aug. 2023 13:14
Professor Ronny Scherer ved CEMO er på listen over forskere som publiserte mest i Norge i 2022.
Publisert
9. mars 2023 08:45
Professor Rolf Vegar Olsen ved CEMO skal sitte i en ekspertgruppe som skal utarbeide faglige anbefalinger for den danske Folkeskolens Nationale Færdighetstest og for en rekke andre frivillige prøver.