Arrangementer - Side 25
Cand.scient. Hege Kaarstein vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 10. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Modelling, operationalising and measuring mathematics pedagogical content knowledge: threats to construct validity.
Researchers of education and special needs education are presently being challenged by politicians and society at large to contribute more actively with guidelines to educators about which policies and practices to adopt. Randomized controlled trials (RCT) are often described as the gold standard\ for providing guidance to educators about evidence based policies and practices. What are their benefits, costs and potential consequences?
To discuss these and other related issues, the research group, Child Language and Learning, organizes a seminar entitled,
The value of randomized controlled trials in education and special needs education
Cand.ed. Toril Aagaard vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 29. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Teknologi mot tradisjon? En studie av læreres tilnærming til teknologiutløste muligheter og utfordringer i norsk og mediefag.
Kirsten Foshaug Vennebo vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 21. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
School Leadership in Innovative Work - Places and Spaces.
Lisbeth Myklebostad Brevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 20. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
How teachers teach and readers read, Developing reading comprehension in English in Norwegian upper secondary school.
Mphil. Lawrence Eronvil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Tirsdag 19. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Educating Teachers of the Deaf: Experiences and perspectives from Teachers on facilitating academic and social participation in Uganda.
Minnesfunktioner hos barn med språkstörning och barn med dyslexi
Alfredo Jornet Gil vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 27. februar 2015.
Avhandlingens tittel er:
The Bodily and Contextual Foundations of Conceptual Coherence and Continuity. Case studies from the teaching and learning of science inquiry.
Open lecture: Working with Vygotsky’s Legacy in Research on Teaching and Learning
Emilia Andersson-Bakken vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 15. januar 2015.
Avhandlingens tittel er:
Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet..
Marianne Klem vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 18. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Språkkartlegging som grunnlag for identifisering av førskolebarn i risiko for språkvansker.
Rose Ephraim Matete vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 17. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Decentralisation in Tanzanian Education and Teacher Accountability. The Case of Primary School Management in Kinondoni Municipality and Mbeya City.
Cecilie Pedersen Dalland vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
tirsdag 16. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Elevaktive arbeidsformer: Hvordan påvirker arbeidsplaner og muntlige framføringer elevers strategier i klasserommet?
Rolf Steier vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 12. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Embodied Meaning Making and the Museum: Bodies, artifacts, and spaces in sociocultural approaches to museum learning and design.
torsdag 4. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Insights from TIMSS Advanced on Critical Aspects of the Advanced Mathematics Program in Norwegian Upper Secondary School. Content, Competence, and Motivation.
Ellen Beate Hellne-Halvorsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 28. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
Skrivepraksiser i yrkesfaglige utdanningsprogrammer.
Yngve Refseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 28. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
Grønne maskiner for kunnskapsvekst. Implementering av One Laptop Per Child på en skole i Etiopia.
Institutt for spesialpedagogikk inviterer til faglig seminar i forbindelse med at professor Jørgen Frost går av med pensjon.
Wenke Mork Rogne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 14. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar.
Elin Borg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 17. oktober 2014.
Avhandlingens tittel er:
Beyond a dual understanding of gender differences in school achievement: A study of the gender gap among youth in Oslo secondary schools.
Jannicke Karlsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 10. oktober 2014.
Avhandlingens tittel er:
Språk og lesing hos minoritetsspråklige barn i barnehage og skole. Faktorer som støtter språk og lesing på andrespråket hos barn med urdu/panjabi som morsmål: en longitudinell oppfølging frå barnehage til andre klasse.
Anne Bergliot Øyehaug vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Avhandlingens tittel er:
Små forskere lærer naturfag. En longitudinell studie av 10-13 åringers naturfagkompetanse i en utforskende kontekst.
Debora Carrai vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 25. september2014.
Avhandlingens tittel er:
Fremmedspråk på ungdomstrinnet. En analyse av motivasjon og andre faktorer involvert i elevenes fagvalg og tilfredshet med faget.
Øyvind Bergwitz vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 18. september 2014.
Avhandlingens tittel er:
Døves medborgerskap. En undersøkelse av døves samfunnsforankringer; opplevde rettigheter, deltagelsesformer og identiteter som medlemmer av det norske samfunnet.
Vegard Kvam vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
tirsdag 16. september 2014.
Avhandlingens tittel er:
Skolefronten. En studie av Einar Høigårds pedagogiske engasjement mot nazifisering av det norske utdanningssystemet med vekt på den høyere skole 1940 - 1945.