Arrangementer - Side 17
The research group ComPros at the Department of Special Needs Education is hosting a lunch seminar on Developmental Language Disorder (DLD), its terminology, diagnostic criteria as well as the links between language, emotion processing and DLD.
Doktorgradskandidat Oleg Zacharovs prosjekt har arbeidstittelen: "Investigating executive functioning in preschool children with Autism Spectrum Disorder"
Institutt for spesialpedagogikk ønsker velkommen til et åpent seminar om språkvansker. På seminaret vil den anerkjente professoren Courteney Norbury, University College London og Institutt for spesialpedagogikk forelese. I tillegg vil det bli kortere innledninger fra forskere ved ISP, RBup, Statped, Folkehelseinstituttet og NIFU.
Institutt for spesialpedagogikk ønsker velkommen til et åpent seminar og nettverksmøte for foreldre, pedagoger, klinikere, forskere og studenter.
Doktorgradskandidat Laoura Ziakas prosjekt har arbeidstittelen: "Interference and cognitive control dynamics in the course of serial naming tasks"
Årets Helga Eng-foreleser er professor Patricia Alexander fra Department of Human Development and Quantitative Methodology ved College of Education, University of Maryland, USA.
Doktorgradskandidat Vigdis Reisæters prosjekt har arbeidstittelen: "Dei utfordrande relasjonane". Prosjektet handler om hvordan makten fungerer i relasjonene mellom voksne med utviklingshemming som bor for seg selv, deres foreldre og tjenesteyterne.
Doktorgradskandidat Sangwon Yoons prosjekt har arbeidstittelen: "'A Systematic Review Evaluating Psychometric Properties of Parent/ Caregiver report Instruments on Child Maltreatment"
Forskergruppen Mangfold og inkludering i et spesialpedagogisk perspektiv (MISP) studerer inkluderingsprosesser, læring og livskvalitet på ulike arenaer for barn, ungdom og voksne med særskilte behov. Velkommen til møte og diskusjon om spesialpedagogisk kompetansebehov i skolen relatert til hva forskning viser om kvalitet på spesialundervisningen.
Master Rachel Sweetman ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Exploring the enactment of learning outcomes in higher education: Contested interpretations and practices through policy nets, knots, and tangles.
The research group LiNCon at the Department of Special Needs Education is hosting an open lecture with Professor R. Malatesha Joshi, Texas A&M University. The topic of the lecture is: Componential Model of Reading: Research and educational implications.
Master Jørgen Smedsrud ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Mathematically gifted adolescents in Norway: Exploring mathematically gifted adolescents' experience with the school system in Norway.
Institutt for spesialpedagogikk ønsker alle interesserte hjertelig velkommen til utdelingen av Jonasprisen 2019.
Master Rachelle Esterhazy ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Productive feedback practices in higher education. Investigating social and epistemic relations in two undergraduate courses.
Doktorgradskandidat Stine Solbergs prosjekt har arbeidstittelen: "Supporting Shy Students - School Leaders in Action".
Professor Jan Grue presenterer sin nye bok på seminar: Illness and Disability in Literary and Cultural Texts
Postdoktor Sara Sellevold Orning holder foredrag på seminar: Illness and Disability in Literary and Cultural Texts
I forbindelse med tilsetting av førsteamanuensis innenfor kvalitativ forskning holdes åpen prøveforelesning. Prøveforelesningen vil foregå på et nordisk språk og engelsk.
Master Anna Therese Steen-Utheim ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Students’ sense making of feedback. Dialogue, interaction and emotions.
I forbindelse med tilsetting av førsteamanuensis innenfor kvalitativ forskning holdes åpen prøveforelesning. Prøveforelesningen vil foregå på et nordisk språk og engelsk.
The research group ComPros at the Department of Special Needs Education is hosting an open mini-seminar on Children’s trust in testimony and first-hand exploration. In the seminar the researchers will address how children seem to trust other’s claims about the world, and how children might develop an ability to test those claims if given the opportunity to do so.
Master Stephan Daus ved Centre for Educational Measurement (CEMO) vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Profiling and Researching TIMSS by Introducing a Content Lens on Eighth-grade Science (PARTICLES).
The research group ComPros at Department of Special Needs Education is hosting an open seminar on developmental needs of children with Down syndrome. Researchers from Vanderbilt University are contributing. The seminar will focus on reading skills, narrative skills, and cognitive functioning.
Master Renate Andersen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Mutual Development in Online Collaborative Processes. Three Case Studies of Artifact Co-creation at Different Levels of Participation.
Welcome to an open seminar about the development of reading skills—skills that set children on trajectories towards life success. The seminar is hosted by the research group Literacy and Numeracy in Context (LiNCon) at the Department of Special Needs Education. Our guest lecturer is Dr. Hélène Deacon, Killam Professor in the Department of Psychology and Neuroscience and Director of the Language & Literacy Lab, Dalhousie University, Canada.