Arrangementer - Side 7
QUINT leaders present findings from the Norwegian and Nordic classrooms at the largest political gathering in Norway.
Cand.phil. Tone Holt Nielsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling: "English as a Business Lingua Franca in Multinational Corporations in Norway" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Institutt for spesialpedagogikk, UiO, inviterer til forskningsseminar: Reading in students with deafness: insights from eye-movements.
Visiting researcher Dr. Zheng from Department of Psychology at the University of Alberta, Canada, will have a talk about Parenting behaviors, Antecedents and Developmental Outcomes.
Det utdanningsvitenskapelige fakultet har gleden av å invitere vårens kandidater på masterprogrammene i Pedagogikk, Spesialpedagogikk, Utdanningsledelse, Higher Education, Special Needs Education og Assessment, Measurement and Evaluation til kandidatmarkering våren 2023!
Institutt for pedagogikk har gleden av å invitere deg som fullfører bachelorgraden våren 2023 til kandidatmarkering. Bli med og feire at du nå har fullført en bachelorgrad!
Doktorgradsstipendiat Kristina Burums prosjekt har arbeidstittelen: "Theory of mind, language and working memory in early implanted children".
Det utdanningsvitenskapelige fakultet og Institutt for lærerutdanning og skoleforskning har gleden av å invitere vårens kandidater fra Lektorprogrammet til kandidatmarkering.
Institutt for spesialpedagogikk har gleden av å invitere vårens bachelorstudenter i spesialpedagogikk til kandidatmarkering! Vær med å feire at du nå har fullført en bachelorgrad!
Master Gro Skåland ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling ""Once upon a time, there was an inventor.." A Cultural Historical study of making in a public library context" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Ønsker du å lære mer om Stortinget og dets historie? Meld deg på omvisning.
Master Anne Gry Fadum Carlsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Strategisk ledelse i fylkeskommunen. En studie av lederes fortellinger og strategiske handlinger ved gjennomføring av strategiske planer" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
The fourth annual QUINT Conference foregrounded the challenges and opportunities that arise when researchers and school professionals meet and collaborate with the aim of improving teaching quality.
Master Catharina Petronella Johanna van Trijp ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Toddlers’ Social-Emotional Well-Being in Early Childhood Education and Care: The Role of Child Temperament and Process Quality" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Kom og hør hvordan noen av de europeiske universitetsalliansene jobber for å utvikle muligheter til studenter og ansatte. Kanskje blir du inspirert til selv å bidra med tilbud inn i vår egen allianse, Circle U.?
Kristine Stadskleiv gir en forelesning i forbindelse med opprykk til professor. Tittelen på forelesningen er "Å få øye på barns potensial: betydningen tilrettelagte utredninger kan ha for kommunikasjon og utvikling".
The University of Oslo invites Circle U. colleagues to a Staff Training Week focusing on educational cooperation, 22nd to 25th May 2023.
Did you know that there is a science behind how to learn effectively?
Oslo SPeLL makes available a new digital tool for research and clinical practice, offering introduction and training at this workshop!
Oslo SPeLL makes available a new digital tool for research and clinical practice, offering introduction and training at this workshop!
Hanne Marie Høybråten Sigstad foreleser i forbindelse med opprykk til professor. Tittelen på forelesningen er «Inkludering av personer med utviklingshemming - Fra gryende interesse til engasjement og forskerkarriere».
Hvordan kan bruk av digitale verktøy bidra til kvalitet i veiledning? Hvordan kan verktøy brukes i veiledning i ulike kontekster i høyere utdanning?
Doktorgradskandidat Ellen Egelands Fløs prosjekt har arbeidstittelen: "Investigating STEM-learning and engagement in making activities: Implications for spatial ability based differentiation and general education"
Pedagogikkens paradoksale grunnlag og den "pissedårlige" undervisningen: Et oppdrag for pedagogisk filosofi eller for utdanningsvitenskap?
Master Saskia van Laar ved CEMO Senter for pedagogiske målinger vil forsvare sin avhandling "Null Baseline Modeling Approaches with Applications in International Large-Scale Educational Assessments" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).