Activities
Previous
Velkommen til midtveisevaluering for ph.d.-kandidat Nasrin Ulfat, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.
Midtveisleser er Peter Wikström ved Karlstads universitet.
Alle mener noe om skolen, fordi den angår oss alle. Men hva sier forskerne som hver dag undersøker tilstanden i norske klasserom?
“The L2 English learning pyramid: Structural changes and implications for teaching, learning, and research” Velkommen til opprykksforelesning med Pia Sundqvist.
QUINT leaders present findings from the Norwegian and Nordic classrooms at the largest political gathering in Norway.
Velkommen til en interaktiv workshop om pedagogisk bruk av video i seminarundervisning, med Inga Staal Jenset, Torgeir Christiansen og Gøril Brataas!
Master Roar Bakken Stovner ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "The Feedback Teachers Provide in Mathematics Lessons and How They Provide It - Feedback Practices in Norwegian Lower Secondary Mathematics Classrooms." for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
QUINT Deputy Director Marte Blikstad-Balas holds guest lecture at University of Iceland as part of the research stay in Iceland.
Hva er god språkundervisning, og hvordan brukes engelsk og andre språk i klasserommet? Velkommen til professorforelesning med Lisbeth M. Brevik.
Seniorforsker Astrid Roe holder sin avskjedsforelesning etter å ha fratrådt sin stilling for aldersgrensen. Tittelen på forelesningen er «‘Grisen blir ikkje feitare om ein veg han.’ Om nytteverdien av måling i skolen.». Husk å melde deg på.
Master Camilla Gudmundsdatter Magnusson ved Instiutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Lesedidaktiske praksiser i norskfaget på ungdomstrinnet. Læreres lesestrategiundervisning og tekstavhengige spørsmål – og elevers metakognitive kunnskap om egen lesing." for graden PhD.
Canagarajah will hold the lecture "English as a Creole Language". The lecture is open to the public.
MA Ingrid Miriam Rodrick Beiler ved Instiutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Multilingualism as a Resource in English Writing Instruction - Opportunities and Obstacles in Five Linguistically Diverse Classrooms in Norway for graden Philosophiae doctor.
Master Jennifer Maria Luoto ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Exploring, understanding, and problematizing patterns of instructional quality: A study of instructional quality in Finnish–Swedish and Norwegian lower secondary mathematics classrooms for graden Philosophiae doctor