Forskningsarrangementer - Side 3
Master Emmanuel Wilson Walla ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "HIV/AIDS, TRADITIONS AND EDUCATION IN SOUTH SUDAN: Analysing the roles of the school, the community and the authorities in addressing the spread of HIV infection and mitigating the effects of AIDS on learners" for graden ph.d.
Master Siri Steffensen Bratlie ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding and Enhancing Morphological Knowledge in Children with Language-Minority Backgrounds: A Meta-Analysis and a Randomized Controlled Trial" for graden PhD.
Cand.paed. Anne Cathrine Thurmann-Moe ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Effekt av artikulatorisk bevissthetstrening på skriftspråklige ferdigheter. En randomisert kontrollert undersøkelse og en singel case studie." for graden PhD.
Master Line Ingulfsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Doing representations: Exploring teachers’ and students’ collaborative sensemaking with visual representations" for graden PhD.
Master Filipa de Sousa ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "A Dialogic Approach to Game-Based Learning - The Role of the Teacher in Students’ Engagement with Ethics and Morality in Citizenship Education Using a Commercial Off-the-Shelf Videogame." for graden PhD.
Master Camilla Gudmundsdatter Magnusson ved Instiutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Lesedidaktiske praksiser i norskfaget på ungdomstrinnet. Læreres lesestrategiundervisning og tekstavhengige spørsmål – og elevers metakognitive kunnskap om egen lesing." for graden PhD.
Master Michel Alexandre Cabot ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Meaningful Grammar Feedback in English Writing Teacher Education" for graden PhD.
Lektor Mari-Anne Sørlie ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Testing the effectiveness of the N-PALS model – a school-wide framework to prevent externalizing student problem behavior" for graden dr.philos.
Master Wills Kalisha ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling " 'You have to wait.' A hermeneutic phenomenological exploration of unaccompanied minors waiting for asylum response in Norway" for graden Philosophiae doctor.
MA Ingrid Miriam Rodrick Beiler ved Instiutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Multilingualism as a Resource in English Writing Instruction - Opportunities and Obstacles in Five Linguistically Diverse Classrooms in Norway for graden Philosophiae doctor.
Master Jennifer Maria Luoto ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Exploring, understanding, and problematizing patterns of instructional quality: A study of instructional quality in Finnish–Swedish and Norwegian lower secondary mathematics classrooms for graden Philosophiae doctor
Master Mari Sjøberg ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Teaching and learning through scientific practices in the laboratory in biology education. Exploring modelling through representation construction as scientific practice for graden philosophiae doctor.
Master Joseph Odeke-Nato ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Information and Communication Technology (ICT) in Teacher Education. Towards facilitating conducive learning environments for learners with visual impairment for graden Philosophiae doctor.
Master Kondwani Kajera Mughogho ved CEMO vil forsvare sin avhandling Subscale Score Estimation Methods in International Large-Scale Assessment. What is the subscale estimation method of Choice? for graden PhD.
Master Kjetil Horn Hogstad ved Institutt for Pedagogikk vil forsvare sin avhandling The Plasticity of Bildung – Towards a New Philosophy of Education for graden ph.d.
Our conference in Oslo in June was cancelled, but instead we are setting up an online symposium on December 4 at 13:30-15:30 CET.
Master Elisabeth Stang Lund ved Institutt for pedagogikk vil vil forsvare sin avhandling "Discrepancies in Texts and Source Evaluation - An Investigation Into How Textual, Format and Individual Factors, Affect Use of Sourcing Strategies" for graden Philosophiae doctor.
Master Mia Cecilie Heller ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Supporting second-language learning in the early elementary years: A researcher-practitioner approach for graden Philosophiae Doctor.
En gruppe forskere tilknyttet Institutt for spesialpedagogikk UiO og Universitetet i Stavanger tester påstanden om at tospråklighet trener hjernen og gir bedre oppmerksomhet, evne til organisering, planlegging og hukommelse.
Arrangement på Forskningsdagene 2020.
Master Christiane Lingås Haukedal ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Quality of Life in Children with Hearing Loss" for graden PhD.
Master Anita Lopez-Pedersen ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding, identifying and ameliorating young children’s early numeracy skills: A multimethod approach" for graden Philosophiae doctor.
Master Caro Seland Kirsebom ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Will you be upset with me? Normativity, framing and complex educational address.
NB! Endret tidspunkt for disputas grunnet tidssoner.
Cand.philol. Alf Gunnar Eritsland vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Fredag 12. juni 2020 kl 10.15 , Zoom.
Avhandlingens tittel er:
Med skolen som misjonsmark. Den norske vekkingsrørslas satsing på lærarutdanning 1890 – 1946.
Master Eli Tronsmo ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession.
Siv.ing. Arne Kirkhorn Rødvik ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
"Speech sound confusions in well-performing adults and children with cochlear implants, measured by repetition of mono- and bisyllabic nonsense words."