Forskningsarrangementer - Side 5
Master Tonje Stenseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
How and what students read: A study of evaluation and document selection processes in task-oriented reading.
Cand.polit. Ann Merete Otterstad vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Avhandlingens tittel er:
Å stå i trøbbelet. Kartograferinger av barnehageforskningens metodologier. Postkvalitative passasjer og (ny)empiriske brytninger.
Cand.polit. Thomas Eri vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Teacher and librarian partnerships in literacy education: Contradictions, Barriers and Opportunities.
Master Linn Stokke Guttormsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
A multimethod study of the impact of stuttering on children.
Master Fesseha Abadi Weldemichael vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Integrated Functional Adult Literacy Education for Empowerment and Sustainable Development in Ethiopia. A Comparative Study of Tigray and Amhara Regions.
Master Kristin Rogde vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Improving children's linguistic comprehension skills. A systematic review and a randomized controlled trial.
Master Christine Ijino Oyenak vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Decentralisation and Multiculturalism in the Sudan/ South Sudan. An Analysis of the Policy and Practice of Multicultural Education in Selected Public Primary Schools in South Sudan.
Cand.paed.spec. Randi Myklebust ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Muntlighet i det flerspråklige klasserommet. En studie av elevers samtaler på norsk i fem gruppearbeid på sjuende klassetrinn.
Master Ann Elisabeth Gunnulfsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Micro Policy Making in Schools. Use of National Test Results in a Norwegian Context.
Cand.philol. Harald Eriksen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Læringsfremmende vurderingspraksis – med blikk på norskfaget i to skoler.
Master Niri Talberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Unge pokerspillere. Læringsprosesser mellom utdanning og stigmatisering.
Master Irina Engeness ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Learning and Teaching with Digital Tools: Insights for Learning Arising from the Cultural-Historical Theory.
Cand.ed. Anne Arnesen ved Institutt for spesialpedagogikk, vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Avhandlingens tittel er:
Social Functioning and Reading Proficiency: Validity of Educational Assessments Used in Norwegian Elementary Schools.
Master Hanne Næss Hjetland ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Predicting and improving reading comprehension. A quantitative multimethod approach.
Master Selina Thomas Mkimbili ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Learner-Centred Science Teaching in Community Secondary Schools in Tanzania.
Master Caroline Cruaud ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
The Playful Frame. Design and use of a gamified application for foreign language learning.
Cand.polit. Katrine Nesje ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Motivation and professional identity in a context of multiple career choices.
Cand.philol. Anne Kristine Øgreid vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 19. januar 2018
Avhandlingens tittel er:
Skriftlig argumentasjon i fagspesifikke skrivekontekster på ungdomstrinnet.
Cand.paed. Rolf K. Baltzersen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 20. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Collective knowledge advancement as a pedagogical practice in teacher education. An explorative case study of student group work with wiki assignments in the interplay between an offline and a global online setting.
Master Tove S. Frønes vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 18. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Å lese og navigere på nettet. En studie av elevers navigasjonsstrategier.
Master Silje Systad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 14. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Is Language Impairments a Symptom of Nocturnal Epileptiform Activity? Studies exploring the relationship between nocturnal epileptiform activity and language impairments.
Master Magnar Ødegård vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 7. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
A Comparative Study of Disruptive Behavior between Schools in Norway and the United States.
Cand.polit. Eva Elisabeth Hessevaagbakke vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 4. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Kjennetegn ved sykepleieres pedagogiske kompetanse.
Master Jarmila Bubikova-Moan vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 23. november 2017
Avhandlingens tittel er:
Discursive portraits of language, literacy and learning: emerging bilinguals in Norway.
The research group Child, Language and Learning (CLL) at Department of Special Needs Education is hosting an open lecture on dyslexia. The Department has invited an internationally leading figure in the study of cognitive and reading difficulties, Professor Pierluigi Zoccolotti, Department of Psychology, Sapienza University, Rome.