Disputaser - Side 7
Master Magnus Hontvedt vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 11. september 2015.
Avhandlingens tittel er:
Simulations in Maritime Training. A video study of the socio-technical organisation of ship simulator training.
Master Robsan Margo Egne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 4. september 2015.
Avhandlingens tittel er:
Ethiopia in Transition: A Multicultural Education Perspective on Teacher Education Policies, Curricula, and Practices.
Gro Elisabeth Aasen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 28. august 2015.
Avhandlingens tittel er:
Språk og aktivitet hos barn og ungdom som er blinde.
Gard Ove Sørvik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
tirsdag 25. august 2015.
Avhandlingens tittel er:
Multiple school science literacies. Exploring the role of text during Integrated inquiry-based science and literacy instruction.
Hege Yvonne Hermansen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Knowledge work in the teaching profession: Opening up the black box of teachers' engagement with Assessment for Learning.
Liv Inger Engevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Inkludering, tilpassa læringsdialogar og kognitiv stimulering i arbeid med elevar med Down-syndrom - ei multimetodisk tilnærming til undervising og læring.
Christina Elde Mølstad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
State-Based Curriculum-Making - A Study of Curriculum in Norway and Finland.
Liv Ingrid Håberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Didaktisk arbeid i barnehagen. Kvalitativ studie av korleis assistenter og barnehagelærarar planlegg, gjennomfører og vurderer samlingsstund og femårsklubb.
Cand.scient. Hege Kaarstein vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 10. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Modelling, operationalising and measuring mathematics pedagogical content knowledge: threats to construct validity.
Cand.ed. Toril Aagaard vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 29. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Teknologi mot tradisjon? En studie av læreres tilnærming til teknologiutløste muligheter og utfordringer i norsk og mediefag.
Kirsten Foshaug Vennebo vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 21. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
School Leadership in Innovative Work - Places and Spaces.
Lisbeth Myklebostad Brevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 20. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
How teachers teach and readers read, Developing reading comprehension in English in Norwegian upper secondary school.
Mphil. Lawrence Eronvil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Tirsdag 19. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Educating Teachers of the Deaf: Experiences and perspectives from Teachers on facilitating academic and social participation in Uganda.
Alfredo Jornet Gil vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 27. februar 2015.
Avhandlingens tittel er:
The Bodily and Contextual Foundations of Conceptual Coherence and Continuity. Case studies from the teaching and learning of science inquiry.
Emilia Andersson-Bakken vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 15. januar 2015.
Avhandlingens tittel er:
Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet..
Marianne Klem vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 18. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Språkkartlegging som grunnlag for identifisering av førskolebarn i risiko for språkvansker.
Rose Ephraim Matete vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 17. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Decentralisation in Tanzanian Education and Teacher Accountability. The Case of Primary School Management in Kinondoni Municipality and Mbeya City.
Cecilie Pedersen Dalland vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
tirsdag 16. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Elevaktive arbeidsformer: Hvordan påvirker arbeidsplaner og muntlige framføringer elevers strategier i klasserommet?
Rolf Steier vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 12. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Embodied Meaning Making and the Museum: Bodies, artifacts, and spaces in sociocultural approaches to museum learning and design.
torsdag 4. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Insights from TIMSS Advanced on Critical Aspects of the Advanced Mathematics Program in Norwegian Upper Secondary School. Content, Competence, and Motivation.
Ellen Beate Hellne-Halvorsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 28. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
Skrivepraksiser i yrkesfaglige utdanningsprogrammer.
Yngve Refseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 28. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
Grønne maskiner for kunnskapsvekst. Implementering av One Laptop Per Child på en skole i Etiopia.
Wenke Mork Rogne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 14. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar.
Elin Borg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 17. oktober 2014.
Avhandlingens tittel er:
Beyond a dual understanding of gender differences in school achievement: A study of the gender gap among youth in Oslo secondary schools.
Jannicke Karlsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 10. oktober 2014.
Avhandlingens tittel er:
Språk og lesing hos minoritetsspråklige barn i barnehage og skole. Faktorer som støtter språk og lesing på andrespråket hos barn med urdu/panjabi som morsmål: en longitudinell oppfølging frå barnehage til andre klasse.