Sammendrag av disputaser
Title of dissertation:
Language assessment as a basis for identifying Preschool children at risk for language impairment. A model-based approach.
Avhandlingens tittel er:
Språkkartlegging som grunnlag for identifisering av førskolebarn i risiko for språkvansker.
Avhandlingens tittel er:
Skrivepraksiser i yrkesfaglige utdanningsprogrammer.
Avhandlingens tittel er:
Between neutrality and linguistic security: Language regimes in Norway 1885 - 2005.
Avhandlingens tittel er:
Mellom nøytralitet og språksikring: Norsk offentleg språkpolitikk 1885-2005.
Title of dissertation:
Writing Practices in Technical and Vocational Education.
Title of dissertation:
Tracing meaning: How young readers work multiple, partly contradictory texts. An empirical mixed methods study of 7th graders' strategic activities.
Avhandlingens tittel er:
På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar.
Title of dissertation:
Young explorers learn science. A longitudinal study of students' (age 10-13) competence in science in the context of inquiry.
Avhandlingens tittel er:
Små forskere lærer naturfag. En longitudinell studie av elever som lærer naturvitenskapens produkt og prosess med utgangspunkt i den norske læreplanen.
Title of dissertation:
Insights from TIMSS Advanced on Critical Aspects of the Advanced Mathematics Program in Norwegian Upper Secondary School, Content, Competence, and Motivation.
Avhandlingens tittel er:
Insights from TIMSS Advanced on Critical Aspects of the Advanced Mathematics Program in Norwegian Upper Secondary School, Content, Competence, and Motivation.
Avhandlingens tittel er:
Døves medborgerskap. En undersøkelse av døves samfunnsforankringer; opplevde rettigheter, deltagelsesformer og identiteter som medlemmer av det norske samfunnet.
Title of dissertation:
Student-centered teaching methods: How do the use of work plans and oral presentations affect students' use of strategies?
Avhandlingens tittel er:
Elevaktive arbeidsformer: Hvordan påvirker arbeidsplaner og muntlige framføringer elevers strategier i klasserommet?
Title of dissertation:
Foreign languages in lower secondary school. An analysis of motivation and other relevant factors involved in subject choice and (subject) satisfaction.
Avhandlingens tittel er:
Fremmedspråk på ungdomstrinnet. En analyse av motivasjon og andre faktorer involvert i elevenes fagvalg og tilfredshet med faget.
Title of dissertation:
Beyond a dual understanding of gender differences in School achievement: A study of the gender gap among youths in Oslo secondary Schools.
Title of dissertation:
Teachers' use of questions and responses during whole-class teaching in science and language arts.
Avhandlingens tittel er:
Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet.
Title of dissertation:
Language and reading language minority children in kindergarten and school. Factors supporting language and reading in the second language of Urdu/ Punjabi speaking children: A longitudinal study from kindergarten to 2nd grade.
Avhandlingens tittel er:
Språk og lesing hos minoritetsspråklige barn i barnehage og skole. Faktorer som støtter språk og lesing på andrespråket hos barn med urdu/ panjabi som morsmål: en longitudinell oppfølging fra barnehage til andre klasse.
PhD thesis title:
Embodied Meaning Making and the Museum. Bodies, artifacts, and spaces in sociocultural approahes to museum learning and design.
Title of dissertation:
How have decentralization and school-based decision-making policies and practices improved and/ or hindered accountability and performance management in the provision of educational services in Tanzania?..