Sammendrag av disputaser

Sist endret 6. feb. 2015 10:47 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Language assessment as a basis for identifying Preschool children at risk for language impairment. A model-based approach.

Sist endret 16. des. 2014 13:41 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Språkkartlegging som grunnlag for identifisering av førskolebarn i risiko for språkvansker.

Sist endret 6. nov. 2014 14:51 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Skrivepraksiser i yrkesfaglige utdanningsprogrammer.

Sist endret 15. juli 2014 09:20 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Between neutrality and linguistic security: Language regimes in Norway 1885 - 2005.

Sist endret 15. juli 2014 09:29 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Mellom nøytralitet og språksikring: Norsk offentleg språkpolitikk 1885-2005.

Sist endret 9. feb. 2015 13:07 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Writing Practices in Technical and Vocational Education.

 

Sist endret 9. feb. 2015 14:45 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Tracing meaning: How young readers work multiple, partly contradictory texts. An empirical mixed methods study of 7th graders' strategic activities.

 

Sist endret 9. feb. 2015 14:49 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar.

Sist endret 5. nov. 2014 11:28 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Young explorers learn science. A longitudinal study of students' (age 10-13) competence in science in the context of inquiry.

 

Sist endret 24. sep. 2014 16:35 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Små forskere lærer naturfag. En longitudinell studie av elever som lærer naturvitenskapens produkt og prosess med utgangspunkt i den norske læreplanen.

Sist endret 4. mars 2015 11:17 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Insights from TIMSS Advanced on Critical Aspects of the Advanced Mathematics Program in Norwegian Upper Secondary School, Content, Competence, and Motivation.

 

Sist endret 14. nov. 2014 13:48 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Insights from TIMSS Advanced on Critical Aspects of the Advanced Mathematics Program in Norwegian Upper Secondary School, Content, Competence, and Motivation.

Sist endret 15. sep. 2014 16:09 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Døves medborgerskap. En undersøkelse av døves samfunnsforankringer; opplevde rettigheter, deltagelsesformer og identiteter som medlemmer av det norske samfunnet.

Sist endret 1. des. 2014 14:58 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Student-centered teaching methods: How do the use of work plans and oral presentations affect students' use of strategies?

 

Sist endret 5. des. 2014 10:18 av ulfg@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Elevaktive arbeidsformer: Hvordan påvirker arbeidsplaner og muntlige framføringer elevers strategier i klasserommet?

Sist endret 6. nov. 2014 15:30 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Foreign languages in lower secondary school. An analysis of motivation and other relevant factors involved in subject choice and (subject) satisfaction.

 

Sist endret 16. sep. 2014 17:30 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Fremmedspråk på ungdomstrinnet. En analyse av motivasjon og andre faktorer involvert i elevenes fagvalg og tilfredshet med faget.

Sist endret 4. mars 2015 12:38 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Beyond a dual understanding of gender differences in School achievement: A study of the gender gap among youths in Oslo secondary Schools.

 

Sist endret 5. feb. 2015 15:05 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Teachers' use of questions and responses during whole-class teaching in science and language arts.

 

Sist endret 5. feb. 2015 15:04 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet.

Sist endret 5. nov. 2014 13:11 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Language and reading language minority children in kindergarten and school. Factors supporting language and reading in the second language of Urdu/ Punjabi speaking children: A longitudinal study from kindergarten to 2nd grade.

 

Sist endret 6. okt. 2014 16:19 av aevandt@uio.no

Avhandlingens tittel er:

Språk og lesing hos minoritetsspråklige barn i barnehage og skole. Faktorer som støtter språk og lesing på andrespråket hos barn med urdu/ panjabi som morsmål: en longitudinell oppfølging fra barnehage til andre klasse.

Sist endret 23. mai 2015 09:48 av Palmyre Pierroux

PhD thesis title:

Embodied Meaning Making and the Museum. Bodies, artifacts, and spaces in sociocultural approahes to museum learning and design.

Sist endret 3. mars 2015 15:03 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

How have decentralization and school-based decision-making policies and practices improved and/ or hindered accountability and performance management in the provision of educational services in Tanzania?..

 

Sist endret 4. mars 2015 12:06 av aevandt@uio.no

Title of dissertation:

Green machines for growth of knowledge. Implementation of One Laptop Per Child in a School in Ethiopia.