Disputas: Master Robsan Margo Egne

Master Robsan Margo Egne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Fredag 4. september 2015.

Avhandlingens tittel er:

Ethiopia in Transition: A Multicultural Education Perspective on Teacher Education Policies, Curricula, and Practices.

Foto: Institutt for pedagogikk

Tid og sted for prøveforelesning

Prøveforelesning over oppgitt emne for graden ph.d.:

Tittel: Critical reflections on the use of 'Western' analytical frameworks in researching low-income countries.

Tid: fredag 4. september 2015, kl 10.15 - 11.00.

Sted: Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern.

Bedømmelseskomité

• Professor Michele Schweisfurth, Robert Owen Centre for Educational Change, University of Glasgow, UK  (1. opponent).
  • Førsteamanuensis Teshome Nekatibeb, Cente for Comparative Education and policy Studies, College of Education and Behavioral Studies, Addis Ababa University, Ethiopia  (2. opponent).

3. medlem av bedømmelseskomitéen og komiteens koordinator er førsteamanuensis Jon Magne Vestøl, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.

Disputasens leder

• Førstelektor Torgeir Onstad, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.

Veiledere

• Professor Peter Maassen, Institutt for pedagogikk Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.
  • Professor Lene Buchert, Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo

Information in English

Publisert 11. aug. 2015 14:18 - Sist endret 26. aug. 2015 15:16