English version of this page

Disputas: Ann Merete Otterstad

Cand.polit. Ann Merete Otterstad vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.

Avhandlingens tittel er:

Å stå i trøbbelet. Kartograferinger av barnehageforskningens metodologier. Postkvalitative passasjer og (ny)empiriske brytninger.

Ann Merete Otterstad

Ann Merete Otterstad's disputas går over to dager med prøveforelesninger over selvvalgt og oppgitt emne torsdag 8. november kl. 13.15 - 15.00 og disputas fredag 9. november kl. 10.15.

Tid og sted for prøveforelesninger

Prøveforelesninger over selvvalgt emne og oppgitt emne for graden dr.philos.:

Selvvalgt emne: Prosessfilosofi og affirmative kritikker som eksperimenterende barnehageforskning.

Tid: Torsdag 8. november, kl. 13.15 - 14.00

Sted: Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern, Universitetet i Oslo

Oppgitt emne: Kvalitetskriterier i postkvalitative analyser og produkter: Hvordan utvikle, bestemme, og anvende dem? (Under hvilke betingelser) kan de generaliseres?

Tid: Torsdag 8. november 2018 kl. 14.15 - 15.00

Sted: Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern, Universitetet i Oslo

Bedømmelseskomité

• Professor Bosse Bergstedt, tidligere ved Sociologiska institutionen, Lunds universitet, Sverige (1. opponent)
  • Lektor, ph.d. Malou Juelskjær, DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus, Danmark (2. opponent)
  • Professor Eevi Elisabeth Beck, Institutt for Pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, er tredje medlem av bedømmelseskomiteen og komiteens coordinator.

Disputasens leder

Information in English