Sammendrag av disputaser
Avhandlingens tittel er:
Visjoner og vilkår. Om steinerskolens utvikling i Norge fra 1926-2004.
Avhandlingens titt
Digitale praksiser i samspill mellom kontekster: En undersøkelse av 9 - 13 åringers bruk, opplevelser og fortolkninger av digital teknologi i overganger mellom skole og fritid.
Avhandlingens tittel er:
Digital practices in interplay between contexts: A study of how children between 9 - 13 years of age use, experience and frame digital technology between school and leisure.
Avhandlingens tittel er:
Digitale praksiser i samspill mellom kontekster: En undersøkelse av 9 - 13 åringers bruk, opplevelser og fortolkninger av digital teknologi i overganger mellom skole og fritid.
Avhandlingens tittel er:
Pedagogiske samtaler. En kvalitativ studie av lærersamarbeid i norsk grunnskole.
Avhandlingens tittel er:
Collaborative design and use of digital learning resources. Analysing the processes and products of collaborative design and computer-supported collaborative learning scenarios in education.
The dissertation's title:
Collaborative design and use of digital learning resources. Analysing the processes and products of collaborative design and computer-supported collaborative learning scenarios in education.
Avhandlingens tittel er:
Conceptualisations of learning outcomes in education - an explorative cross-case analysis of policymakers, teachers and scholars.
Avhandlingens tittel er:
Conceptualisations of learning outcomes in education - an explorative cross-case analysis of policymakers, teachers and scholars.
The dissertation's title:
Trends in Physics Competence - Using TIMSS to charaacterize Norwegian students' competence and to investigate factors influencing and explaining changes in physics competence.
Avhandlingens tittel er:
Trends in Physics Competence- Using TIMSS to characterize Norwegian students' competence and to investigate factors influencing and explaining changes in physics competence.
Avhandlingens tittel er:
Trends in Physicx Competence - Using TIMSS to characterize Norwegian students' competence and to investigate factors influencing and explaining changes in physics competence.
Avhandlingens tittel er:
Ny i profesjonen. En observasjons- og intervjustudie av førskolelæreres videre kvalifisering det første året i yrket.
Avhandlingens tittel er:
LEGO & Læring: En kvalitativ studie av elektrofaglæreres bruk av LEGO Mindstorms som læringsverktøy i norsk videregående skole.
Avhandlingens tittel er:
Spesialundervisningens tiltakskjede - lokal praksis sett i forhold til regelverk og retningslinjer. En kvalitativ dokumentanalyse av elevsaker.
Avhandlingens tittel er:
Redefining School Literacy. Prominent literacy practices across subjects in upper secondary School.
Avhandlingens tittel er:
Redefining School Literacy. Prominent literacy practices across subjects in upper secondary School.
Avhandlingens tittel er:
Great Expectations? Teachers beliefs and knowledge about standardized Reading tests.
Avhandlingens tittel er:
Store forventninger? Læreroppfatninger om eksterne leseprøver.
Avhandlingens tittel er:
How does Europe matter for higher education change? A study about changes of policy and organization in higher education.
Avhandlingens tittel er:
Leadership Development as boundary work. Inspired moments and longitudinal efforts.