Disputas: Niri Talberg

Master Niri Talberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Unge pokerspillere. Læringsprosesser mellom utdanning og stigmatisering.

Niri Talberg. Foto: Insitutt for pedagogikk/ Shane Colvin

Prøveforelesning

Mandag 9. april 2018, kl. 10.15-11.00, Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Spill og transmedialitet: Spill fungerer gjennom en rekke plattformer, fra ansikt til ansikt til virtuell virkelighet, med mange forskjellige grensesnitt. Plasser poker mellom det analoge og det digitale, og sammenlign med andre tidkrevende og oppslukende spill som skaper debatt i dag. Hvordan har den generelle utviklingen av digital teknologi påvirket hvordan vi bruker og opplever spill?

Bedømmelseskomité

• Professor Hans Jørgen Wallin Weihe, Avdeling for pedagogikk og sosialfag, Høgskulen i Innlandet (1. opponent)
  • FørsteamanuensisTorill Elvira Mortensen, Center for Computer Games Research, IT-Universitet, København, Danmark  (2. opponent)
  • Professor Leif Christian Lahn, Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, er tredje medlem av bedømmelseskomiteen og komiteens koordinator.

Disputasens leder

Veiledere

• Forsker I Svenn-Erik Mamelund, Arbeidsforskningsinstituttet, Senter for velferdsforskning, Høgskolen i Oslo og Akershus
  • Førsteamanuensis Kristinn Hegna, Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo