SAMMENDRAG
Social Functioning and Reading Proficiency: Validity of Educational Assessments Used in Norwegian Elementarys Schools.
Muntlighet i det flerspråklige klasserommet. En studie av elevers samtaler på norsk i fem gruppearbeid på sjuende klassetrinn.
Skriftlig argumentasjon i fagspesifikke skrivekontekster på ungdomstrinnet.
Læringsfremmende vurderingspraksis – med blikk på norskfaget i to skoler
Title of dissertation:
Motivation and professional identity In a context of multiple career choices.
Mikropolitiske praksiser i skolen. Bruk av nasjonale prøver i norsk utdanningskontekst.
Title of dissertation:
The Playful Frame. Design and use of a gamified application for foreign language learning.
Decentralisation and Multiculturalism in the Sudan/ South Sudan. An Analysis of the Policy and Practice of Multicultural Education in Selected Public Primary Schools in South Sudan.
Predicting and improving reading comprehension. A quantitative multimethod approach.
Title of dissertation:
Learning and Teaching with Digital Tools: Insights for Learning Arising from the Cultural-Historical Theory.
Unge pokerspillere. Læringsprosesser mellom utdanning og stigmatisering.