English version of this page

Disputas: Stephan Daus

Master Stephan Daus ved Centre for Educational Measurement (CEMO) vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Profiling and Researching TIMSS by Introducing a Content Lens on Eighth-grade Science (PARTICLES).

Prøveforelesning:

Mandag 20. mai 2019, kl. 10.15-11.00, Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern

Improving OTL and curriculum-sensitive measurement in international assessments: Perspectives on design and instruments.

Bedømmelseskomité

•  Director, Professor William Schmidt,  Center for the Study of Curriculum Policy, Michigan State University, USA (1. opponent)
  •  Dr. Rolf Strietholt, Institut für Schulentwicklungsforschung (IFS) TU, Dortmundt, Germany (2. opponent)
  • Førsteamanuensis Imac Zambrana, Institutt for spesialpedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, er tredje medlem av bedømmelseskomiteen og komiteens koordinator.

Disputasens leder

• Professor Rolf Vegar Olsen, Centre for Educational Measurement (CEMO), Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo

Veileder

• Professor Johan Braeken, Centre for Educational Measurement (CEMO), Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.
  • Forsker Trude Nilsen, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.

Publisert 29. apr. 2019 13:52 - Sist endret 2. des. 2021 09:26