Arrangementer

Tidligere

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Alle mener noe om skolen, fordi den angår oss alle. Men hva sier forskerne som hver dag undersøker tilstanden i norske klasserom?

Tid og sted: , Abels utsikt, Niels Henrik Abels hus

“The L2 English learning pyramid: Structural changes and implications for teaching, learning, and research” Velkommen til opprykksforelesning med Pia Sundqvist.

Tid og sted: , Arendal, Norway

QUINT leaders present findings from the Norwegian and Nordic classrooms at the largest political gathering in Norway.

Tid og sted: , Helga Engs Hus HES 234

Velkommen til en interaktiv workshop om pedagogisk bruk av video i seminarundervisning, med Inga Staal Jenset, Torgeir Christiansen og Gøril Brataas!

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Roar Bakken Stovner ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "The Feedback Teachers Provide in Mathematics Lessons and How They Provide It - Feedback Practices in Norwegian Lower Secondary Mathematics Classrooms." for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Scene HumSam, med mottakelse i foajeen

Hva er god språkundervisning, og hvordan brukes engelsk og andre språk i klasserommet? Velkommen til professorforelesning med Lisbeth M. Brevik. 

Tid og sted: , Stort møterom/ Klubben, Georg Sverdrups hus

Seniorforsker Astrid Roe holder sin avskjedsforelesning etter å ha fratrådt sin stilling for aldersgrensen. Tittelen på forelesningen er «‘Grisen blir ikkje feitare om ein veg han.’ Om nytteverdien av måling i skolen.». Husk å melde deg på.

Tid og sted: , Zoom

Master Camilla Gudmundsdatter Magnusson ved Instiutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Lesedidaktiske praksiser i norskfaget på ungdomstrinnet. Læreres lesestrategiundervisning og tekstavhengige spørsmål – og elevers metakognitive kunnskap om egen lesing." for graden PhD.

Tid og sted: , Zoom

MA Ingrid Miriam Rodrick Beiler ved Instiutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Multilingualism as a Resource in English Writing Instruction - Opportunities and Obstacles in Five Linguistically Diverse Classrooms in Norway for graden Philosophiae doctor.

Tid og sted: , Zoom

Master Jennifer Maria Luoto ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling Exploring, understanding, and problematizing patterns of instructional quality: A study of instructional quality in Finnish–Swedish and Norwegian lower secondary mathematics classrooms for graden Philosophiae doctor