I FIRE-prosjektet samarbeidet ILS med NIFU-STEP om å studere forvaltningsnivåenes og institusjonenes rolle i gjennomføringen av ”Kunnskapsløftet”, en reform som var en del av moderniseringen av offentlig sektor. Datamaterialet inkluderer intervjuer (alle nivå), kasusstudier (skolenivå), selvevalueringsrapporter (skolenivå) og dokumentanalyser (alle nivå). I tillegg ble det gjennomført en nasjonal survey.
Avsluttede prosjekter
Publisert
31. aug. 2016 23:15
Publisert
26. jan. 2011 14:31
The overarching goal of the project is to establish an international network and develop an application for an integrated project: Educational theory about society's educational system.
Publisert
24. jan. 2011 13:05
Dette er et forskningsprosjekt som inngår i evaluering av Kunnskapsløftet finansiert av Utdanningsdirektoratet. Problemstillingen omhandler en analyse av konsistenser/innkonsistenser i og mellom reformens intensjoner, virkemidler og operasjonalisering.