ARK: Analyse av Reformen Kunnskapsløftet

Dette er et forskningsprosjekt som inngår i evaluering av Kunnskapsløftet finansiert av Utdanningsdirektoratet. Problemstillingen omhandler en analyse av konsistenser/innkonsistenser i og mellom reformens intensjoner, virkemidler og operasjonalisering.

Følgende spørsmål står sentralt:

Sender læreplanverket ut samsvarende styringssignaler? Er det samsvar mellom sentrale styringssignaler (grunnlagsdokumenter, læreplanverk og utlegninger) og signaler i lokale strategidokumenter?

To delrapporter  er publisert og en tredje vil ferdigstilles ved års slutt. Det vil også blir publisert internasjonale artikler i tilknytning til dette prosjektet og i samarbeid med FIRE-prosjektet.

Prosjektgruppe: Erling Lars Dale  (prosjektleder) , Britt Ulstrup Engelsen, Berit Karseth og Kamil Øzerk.

For mer informasjon, se prosjektsidene.

Publisert 24. jan. 2011 13:05 - Sist endret 31. mars 2011 15:01