Læreres undervisning om tverrfaglige tema − erfaringer fra en klasseromsstudie

En studie viser at lærere lar elevers hverdagserfaringer og forforståelser få god plass i undervisningen og klasseromssamtalene rundt de tverrfaglige temaene.

Bilde av Kari Anne Rødnes, Anniken Furberg og Kenneth Silseth

(f.v.) Kari Anne Rødnes, Anniken Furberg og Kenneth Silseth.

Utforskningen av tverrfaglig undervisning i norske skoler gir verdifull innsikt i hvordan lærere integrerer elevers hverdagserfaringer og forståelser i klasseromsdialoger rundt kritiske samfunnstemaer som folkehelse, demokrati og bærekraftig utvikling. Denne artikkelen fra Bedre skole dykker ned i en klasseromsstudie som belyser lærernes metoder og utfordringer i å veve sammen disse komplekse temaene i undervisningen, og hvordan dette bidrar til å forme fremtidens samfunnsengasjerte borgere.

Les artikkelen i Bedre skole her!

Av Jon Hellerud Øistad
Publisert 26. feb. 2024 10:25 - Sist endret 26. feb. 2024 12:34