LK20 – samfunnskontrakt og arbeidsredskap?

Vi setter søkelys på læreplanen som utgangspunkt for læreres arbeid: Hvordan påvirker utformingen av læreplanen det pedagogiske arbeidet? Fungerer LK20 som en samfunnskontrakt og et grunnlag for et fellesskap? 

Hvordan påvirker kulturen i fagfellesskapene på skolen tolkningen av læreplanen? 

Hva er utfordringer og muligheter ved kompetansebaserte planer? 

Målgruppe for arrangementet er folk fra praksisfeltet: lærere, skoleledere, rådgivere, forlagsfolk, ansatte i Udir, Statsforvalteren, skoleeiere o.a. 

Vi ønsker at våre faglige frokoster skal være et møte mellom akademia og praksis, mellom forskningsbasert og praksisbasert kunnskap.

Det ble fem innledere. Alle deltok i plenumsamtalen etter pause. 

  • Berit Karseth, professor, UiO 

  • Jonas Bakken, professor, UiO 

  • Leif Amunds Lofstad Lie, lærer, Elvebakken vgs (fagkoordinator matematikk) 

  • Regine Lundevall Bergersen, lærer, Oslo Katedralskole (lærer i religion) 

  • Siri Ribøy Salkjelsvik, lærer, Bjørnholt vgs (lærer i mediefag) 

Her er opptaket fra Faglig frokost:

 
Publisert 19. apr. 2024 11:32 - Sist endret 19. apr. 2024 11:40