Publisert 18. des. 2020 13:16

FIKS satser på utvidet samarbeid med videregående skoler i 2021. Vi er derfor glad for at Pål Riis har takket ja til en deltidsstilling hos oss etter at han slutter som direktør for videregående skoler i Oslo kommune. Sammen med våre åtte andre frikjøpte skoleledere og lærere skal han være med på å bygge bro mellom praksis og teori.

Publisert 27. nov. 2020 09:47

FIKS styrker sitt arbeid med videregående skoler til neste år. Fra januar er Hege Sølvberg Nilsen ansatt som ny seniorrådgiver. Hun har 20 års erfaring som lærer og skoleleder og skal særlig arbeide med å utivkle profesjonsfellesskap i videregående skole.

Publisert 10. nov. 2020 10:12

I november måned skal vi i FIKS blant annet utvikle nytt innhold til vår Kunnskapsbase sammen med våre ressurslærere- og ledere. I tillegg skal vi arrangere årets to siste webinarer!

Publisert 4. juni 2020 11:11

Det er blitt gjort mange undersøkelser på hjemmeskolen og foreløpige funn begynner å bli lagt frem. Det er fortsatt tidlig å si hva hjemmeskolen i det store og det hele har betydd for elever, lærere og foresatte. Men her er en liten oversikt over det vi allerede vet.