Publisert 30. sep. 2021 22:45

Dette skoleåret forsetter vi med våre populære webinarer på mandager. Samtidig inviterer vi igjen til faglig frokost på Universitetsbiblioteket fredag morgen.  I hver av de fem ukene setter vi søkelys på temaer som opptar lærere, skoleledere og skoleeiere.  Påmelding til webinarer og faglig frokost finner du her i god tid før uken med to arrangementer.

Publisert 29. apr. 2021 10:21

Samarbeid mellom akademia og praksisfeltet er viktig i alle de nordiske land. I Sverige satses det på utdanning, læring og forskning i ordningen ULF (Utbildning, Lärande, Forskning). FIKS har sett nærmere på hva som kjennetegner den svenske ordningen, og hva som skiller den fra den norske dekomp.

Publisert 5. feb. 2021 12:27

Fersk rapport viser at elever som har sin egen digitale enhet jobber mye selvstendig og digitalt. Forskerne finner også at klasseledere varierer både organisering av og innhold i undervisningen.