Fornying av eksamen - en samleside

I uke 6 satte NordEd og FIKS fokus på fornying av eksamen i norsk skole. Gjennom et webinar, en podkast og en faglig frokost fikk vi innspill om eksamen fra praktikere, forskere og myndighetene. På denne siden har vi samlet opptakene fra denne temauka tidlig i februar.

Elever med hver sin pc sittende ved pulten.

Foto: Shane Colvin (UiO)

Webinar

I opptaket fra webinaret kan du høre bidrag fra lektor Lise Ringstad ved Fredrik II videregående skole. Også lektor Maria Folkedal og tidligere skoleleder Hege S. Nilsen fra Nesbru videregående skole deltar sammen med divisjonsdirektør Sissel Skillinghaug i Utdanningsdirektoratet og professor Lise Vikan Sandvik ved NTNU.

Podkast

I podkasten kan du høre utdanningsforsker Sverre Tveit ved Institutt for pedagogikk (UiO) og fungerende rektor Marianne Tangen Bråthen ved Bjørnholt videregående skole.

Bildet kan inneholde: datamaskin, bord, møbler, personlig datamaskin, laptop.

Abonner direkte på Læring fra Spotify

hør på Læring i Itunes

Faglig frokost

I opptaket fra faglig frokost kan du høre bidrag fra postdoktor Sverre Tveit, professor og leder av CEMO, Sigrid Blömeke, professor Tine S. Prøitz (USN) og divisjonsdirektør i Utdanningsdirektoratet Sissel Skillinghaug.

Disse var alle medlemmer i eksamensgruppa som leverte sine anbefalinger i mars 2020. Den avsluttende panelsamtalen mellom bidragsyterne ledes av professor Inga Bostad ved Institutt for pedagogikk, UiO.

Publisert 18. feb. 2022 15:32 - Sist endret 5. jan. 2023 09:36