FIKS etablerer partnerskap med Bergen kommune

Vi er i gang med vårt nyeste dekomp-partnerskap med Bergen kommune

Utsikt over Bergen

Bilder: Bjørn Bolstad og Vibeke Haugen, FIKS

Bergen kommune har etablert dekomp-partnerskap med FIKS. Vi skal arbeide tettSædalen skole  med 8 skoler i Bergen. I begynnelsen av september hadde fire ansatte i FIKS sin andre tur til vestlandets hovedstad. Denne gangen besøkte vi syv av skolene: Blokhaugen, Sandgotna, Apeltun, Sædalen, Rothaugen, Rådalslien og Natland skoler.

Raadalslien skole

Vi brukte disse dagene til å bli kjent med skolene og møtte engasjerte og dyktige lærere og skoleledere. Partnerskapene vil vare i minst to år, og vi bruker god tid sammen med skolene på å avdekke hvordan vi kan bistå dem på en konstruktiv måte og innenfor et felt som de trenger å jobbe med.

Overordnet tema for vårt partnerskap erApeltun skole profesjonsfellesskap og elevmedvirkning. Skolene velger ulike tilnærminger og vektlegger de to temaene i ulik grad. Noen skoler ønsker bare å jobbe med et tema mens andre skoler ser de to i sammenheng.

Rothaugen skoleAnsatte i FIKS vil reise over fjellet flere ganger i årene som kommer. Og flere av skolene planlegger å ta turen til Oslo.

Vi gleder oss til fortsettelsen av partnerskapet.

Av Bjørn Bolstad, seniorrådgiver i FIKS
Publisert 25. sep. 2023 14:51 - Sist endret 25. sep. 2023 14:51