Bærekraftig utvikling - elevens eller skolens utfordring?

Bærekraftig utvikling er ett av de tre tverrfaglige temaene i fagfornyelsen. Hvordan kan skolen bidra til å skape et mer bærekraftig samfunn gjennom sin undervisning? Det er temaet på FIKS sin andre faglige frokost denne høsten - fredag 7. desember. 

Bildet kan inneholde: Blå, Transportere, Produkt, Tekst, Gul.

Hva skal til for at vi framtidens borgere kan leve bærekraftig? Illustrasjonsfoto: Colourbox

Påmelding til faglig frokost her!

 

Gjennom fagfornyelsen blir bærekraftig utvikling et nytt og viktig tema i norsk skole. Elevene skal lære å ta etiske og miljøbevisste valg i sin hverdag. Slik skal elever bli mer bevisste på miljøproblemer knyttet til forbruk og livsstil. Men, hvilken rolle skal lærere og skolen ha i dette læringsarbeidet? 

På denne faglige frokosten inviterer vi til paneldebatt med skoleledere, lærere og elever fra skoler som allerede nå arbeider systematisk med bærekraftig utvikling i dagens skole.

Arrangementet er i regi av forskergruppen Challenges of Sustainability in Educational Research (COSER) ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) ved det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (UiO).

 

Program

08:15 – 0830: Kaffe, frokost og mingling. 

0830 – 0920: Innledninger

0920 – 1000: Paneldiskusjon med mulighet for spørsmål fra publikum.

 

Arrangementet ledes av Marianne Ødegaard. Hun er en av lederne av forskergruppen COSER ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.

 

Velkommen, og husk påmelding øverst på siden!

Publisert 2. nov. 2018 17:04 - Sist endret 3. nov. 2020 20:05