Hvordan påvirker digitaliseringen av klasserommet elevenes leseferdigheter?
Blir elevenes leseforståelse bedre eller svakere når en stadig større andel av lesingen foregår på skjerm?
Hvilke undervisningspraksiser fremmer og hemmer elevenes leseforståelse i et digitalt klasserom?
Mandag 2. november skal vi undersøke disse spørsmålene i vårt webinar om elevers lesing på skjerm.
Meld deg på og del gjerne lenken med dine kollegaer!
Program og deltakere:
I dette webinaret møter du:
- Ladislao Salmerón, professor ved Department of Developmental and Educational Psychology ved University of Valencia, Spania.
- Øistein Anmarkrud, professor ved institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo.
- Tove Stjern Frønes, leseforsker ved institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Hun skal snakke om hva vi vet om elevenes lesing på skjerm fra nasjonale prøver og PISA-undersøkelsen.
Øystein Gilje, faglig leder i FIKS, vil fungere som ordstyrer.
Deler av webinaret vil foregå på engelsk.