Webinar: Tverrfaglighet - folkehelse og livsmestring

Folkehelse og livsmestring er et mye diskutert tverrfaglig tema i skolen. På webinar mandag 5. oktober får du innblikk i både bakgrunnen for temaet, elevenes mening og tips til hvordan du kan planlegge undervisning.

Illustrasjonsbilde: Colourbox

I de nye læreplanene heter det blant annet at folkehelse og livsmestring skal gi elevene «kompetanse som fremmer god psykisk og fysisk helse, og som gir muligheter til å ta ansvarlige livsvalg». Men hvordan står det egentlig til med ungdommen? Og hvordan kan temaet knyttes til kompetansemål i ulike fag?

På dette webinaret møter du både forskningsleder fra NOVA ved OsloMet, Mira Aaboen Sletten, historiker og universitetslektor ved Universitetet i Oslo, Karsten Korbøl, samt elever fra skolen. Meld deg på her, og del gjerne lenken med dine kollegaer:

Program og deltakere:

Mira Aaboen Sletten, forskningsleder NOVA, OsloMet, innleder om dagens ungdom med utgangspunkt i Ungdata-undersøkelser.

Karsten Korbøl, historiker og universitetslektor ved institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitet i Oslo, innleder om hvordan han arbeider med det tverrfaglige temaet inn mot de nye læreplanene.

I tillegg møter du også elever som skal bidra med sitt perspektiv på det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring.

Mer informasjon om program og deltakere kommer.

Emneord: Tverrfaglighet, folkehelse og livsmestring, fagfornyelsen
Publisert 22. sep. 2020 11:41 - Sist endret 12. jan. 2022 12:11