Profesjonsfellesskapet - en motor for faglig utvikling?

Hva kjennetegner profesjonelle fellesskap som fungerer godt, og er profesjonsfellesskapet en motor for faglig utvikling? FIKS ønsker velkommen til webinar 10. mai 2021 klokken 14.30-15.30! 

Illustrasjon av lærere som jobber sammen.

Illustrasjonsbilde: Colourbox.com

Det eksisterer hyllemetere med forskningslitteratur som beskriver hindringer for skoleutvikling. Men hva kjennetegner profesjonelle fellesskap som fungerer godt og hvor lærersamarbeid virkelig svinger?

Velkommen til webinar 10. mai! Webinaret er særlig relevant for lærere og skoleledere. 

Våre webinarer har makskapasitet på 500 deltakere og av erfaring kan det være lurt å melde seg på tidlig! 

Bidragsytere

  • Eli Tronsmo, postdoktor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) og FIKS ved Universitetet i Oslo (UiO).
  • Marte Lorentzen, stipendiat ved Senter for profesjonsstudier ved OsloMet og forsker i FIKS.
  • Pål Riis, ressursleder i FIKS. Han har tidligere vært direktør for videregående skoler i Oslo. 
  • Jo Helge Schei, lærer ved Valle Hovin videregående skole i Oslo kommune og ressurslærer i FIKS. 

Øystein Gilje, faglig leder i FIKS, fungerer som programleder. 


Relevant podkastepisode 

I en episode av Det utdanningsvitenksapelige fakultets egen podkast, Læring, snakker postdoktor Eli Tronsmo og seniorrådgiver Bjørn Bolstad (FIKS) om profesjonsfellesskap i skolen. 

Publisert 26. mars 2021 08:39 - Sist endret 23. mars 2023 20:17