Er selvregulering og vurdering det perfekte par?
Hva er sammenhengen mellom selvregulering og vurdering?
Kan læreres vurderingspraksis påvirke elevers selvregulering og hvilke vurderingsformer kan i så fall bidra til å øke elevenes selvregulering?
Dette skal vi undersøke nærmere sammen med våre bidragsytere på vårt webinar mandag 26. april!
Bidragsytere
- Christian Brandmo, professor ved Institutt for spesialpedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
- Therese Hopfenbeck, professor ved Department of education ved University of Oxford
- Marianne Dahl, assisterende rektor ved Kuben videregående skole i Oslo. Hun er også ressursleder i FIKS
- Kristin Hegnes Senstad, lærer ved Bekkestua ungdomsskole i Bærum kommune
- Morten Hauer Århus, lærer ved Bekkestua ungdomsskole i Bærum kommune.
Faglig leder i FIKS, Øystein Gilje, vil fungere som programleder og ordstyrer.
Relevant video
På digital skoleledersamling i Asker kommune 11. februar 2021 ryddet FIKS sammen med professor Christian Brandmo i sentrale begreper i Utdanningsdirektoratets kompetansepakke, modul 3.2. Selvregulering og underveisvurdering var viktige begreper i denne sammenheng.