Boklansering: Læringsidentitet

Universitetsforlaget inviterer i samarbeid med FIKS ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet (UiO) til boklansering for boken Læringsidentitet av Øystein Gilje. Gjennom en spennende samtale ledet av Kristin Vasbø kommer forfatter og professor Øystein Gilje, professor Ola Erstad og forsker Ingrid Smette til å adressere ulike aspekter ved elevmedvirkning i den digitale skolen.

Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen? Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven? Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer? Og, hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning?

Dette er spørsmål boken adresserer. Du kan lese mer om boken her: https://www.universitetsforlaget.no/laeringsidentitet

Bildet av bidragsyterne på boklanseringen
Øystein Gilje, Ola Erstad, Ingrid Smette og Kristin Vasbø (Foto: Chane Colvin UiO)

Program

Det blir en kort introduksjon av bokens innhold ved forfatteren før professor Ola Erstad (UiO) og forsker Ingrid Smette (UiO/NOVA) kommenterer boken fra et internasjonalt perspektiv og fra ungdomsforskningens ståsted. Førsteamanuensis Kristin Vasbø (UiO) leder en samtale mellom Gilje, Erstad og Smette om læringsidentitet og elevmedvirkning i den digitale skolen.

Gratis arrangement. Det blir servert forfriskninger.

Det er ingen formell påmeldiing, men sett deg gjerne som deltagende på Facebookarrangemenet her.

Onsdag 20. april kl. 19:00 Litteraturhuset Oslo, rommet Nedjma i tredje etasje, Wergelandsveien 29

Emneord: Boklansering, læringsidentitet
Publisert 31. mars 2022 15:55 - Sist endret 31. mars 2022 15:55