Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen? Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven? Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer? Og, hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning?
Dette er spørsmål boken adresserer. Du kan lese mer om boken her: https://www.universitetsforlaget.no/laeringsidentitet
![Bildet av bidragsyterne på boklanseringen](/forskning/satsinger/fiks/om/aktuelt/arrangementer/2022/boklansering.png)
Program
Det blir en kort introduksjon av bokens innhold ved forfatteren før professor Ola Erstad (UiO) og forsker Ingrid Smette (UiO/NOVA) kommenterer boken fra et internasjonalt perspektiv og fra ungdomsforskningens ståsted. Førsteamanuensis Kristin Vasbø (UiO) leder en samtale mellom Gilje, Erstad og Smette om læringsidentitet og elevmedvirkning i den digitale skolen.
Gratis arrangement. Det blir servert forfriskninger.
Det er ingen formell påmeldiing, men sett deg gjerne som deltagende på Facebookarrangemenet her.
Onsdag 20. april kl. 19:00 Litteraturhuset Oslo, rommet Nedjma i tredje etasje, Wergelandsveien 29