Utsatt: IDEA Lønsj: Kunnskap i bruk - kunnskap i utvikling

Er du motivert for å heve din eller kollegiets kompetanse, men lurer på hvordan du bør sette i gang? Bli med på IDEA Lønsj!

Bildet kan inneholde: bord, skriveredskap, tilbehør til skriveredskap, engineering, kontorinstrument.

Foto: Shane Colvin

Kunnskap i bruk, kunnskap i utvikling

Målet med denne lunsjen er å snakke mer om hvordan kunnskap og kompetanse brukes og utvikles.

Meld deg på!

I denne sammenhengen vil både Bjørn Bolstad, Øystein Gilje og Siv Jacobsen fra FIKS, presentere hvordan de arbeider med kompetanseutvikling og etterutdanning blant lærere og skoleledere. Modellene er utarbeidet i samarbeid med samarbeidspartnere i skolesektoren (dekomp) og er relevante for alle ved UV-fakultetet som ønsker å knytte sterkere kontakter til det nettverket som FIKS har. I tillegg vil Vilde Bjørnødegård kort presentere hvordan FIKS arbeider med sosiale medier.

FIKS arbeider primært med etterutdanning i ulike former for aktiviteter, der målet er å utvikle kompetanse både hos lærere, skoleledere og skoleeiere. FIKS representerer Universitetet i Oslo i den desentraliserte ordningen for kompetanseutvikling (dekomp). Ordningen legger opp til at UH-miljøet (Universitet og høyskole-miljøet) skal samarbeide med lokale skoleeiere. FIKS sin rolle er å være en samtalepartner med fagmiljøene på UiO og koordinere tiltakene ved fem fakulteter. Dette kan du lese mer om på FIKS' egne nettsider.

Film: Shane Colvin/UiO

Om IDEA og IDEA LØNSJ-serien

IDEA Innovasjon og digitalisering i utdanning, er et ressurssenter ved UV. IDEA tilrettelegger for pedagogisk forankrede digitale løsninger og forskningsbasert innovasjon i undervisning og utdanning. IDEA Lønsj er et uformelt arrangement der du kan innta lunsj og faglig-pedagogisk kunnskap samtidig. Du får korte presentasjoner, og kan delta i diskusjoner om pedagogisk utviklingsarbeid, fullført, pågående, så vel som planlagt. Ta med matpakke, vi fikser kaffe!

Publisert 22. aug. 2022 11:28 - Sist endret 18. jan. 2023 10:48