School, A. I. and Learning – halvdagsseminar, Oslo

De siste årene har svært mange elever i norsk skole fått sin egen digitale enhet, enten en PC, iPad eller Chromebook med en rekke typer av tilhørende programvare. På ulike måter nyttiggjør programvaren seg av kunstig intelligens. Hvilke utfordringer gir det for skole og læring?

FIKS arrangerer et halvdagsseminar med presentasjoner og diskusjoner knyttet til hva vi vet om kunstig intelligens i skolen i dag – og hva vi kan vente oss de neste tre årene.

Seminaret avslutter forprosjektet School, A. I. and Learning (S A. I. L) , som har vært et samarbeidsprosjekt mellom enkelte forskere på UiO og Asker kommune. Målet med dette seminaret er å samle utvalgte forskere sammen med Google, Apple og Microsoft for en åpen dialog om skole, A.I. og læring.

Dersom dette er relevant for ditt arbeid med digitalisering i skolen kan du sende en forespørsel om deltagelse til faglig leder i FIKS, Øystein Gilje: oystein.gilje@uv.uio.no

Det er per 10. mai, noen ledige plasser på halvdagsseminaret.

Publisert 10. mai 2022 16:36 - Sist endret 10. mai 2022 16:36