Standpunktkarakter skal være uttrykk for den samlede kompetansen eleven har i faget ved avslutningen av opplæringen. Nye læreplaner, avlyste eksamener og to år med pandemi gjør denne jobben ekstra krevende for lærere i år. For å diskutere hvilke muligheter og utfordringer vi ser frem mot standpunktvurdering, har vi med oss representanter fra praksis og forskningsfeltet.
Webinaret er en del av arbeidet i DEKOMP-ordningen der FIKS og Viken fylkeskommune samarbeider om ulike skoleutviklingstiltak.
Velkommen!
Bidragsytere
Bengt Jacobsen, seksjonsleder for kompetanse- og skoleutvikling Viken fk ønsker velkommen
Øystein Gilje, professor i pedagogikk og faglig leder FIKS, UiO
Christiane Skahjem, utdanningsleder Helse og Oppvekst, Glemmen vgs
Ellen-Cathrine Kaspersen-Stabell, lærer Vestby vgs
Heidi Elisabeth Klynderud, lærer Vestby vgs.
Programleder Hege Cecilie Sølvberg Nilsen, seniorrådgiver FIKS