Faglig frokost: Elevenes progresjon i skolen

Opplæringen i skolen skal føre til at alle elever har framgang i fagene. Men hvor tydelig er læreplanene med tanke på elevenes forventede progresjon? Hvordan tenker og snakker vi om progresjon i skolen?

Bildet kan inneholde: mikrofon, offentlig adresse system, gest, font, talsperson.

Vi ønsker velkommen til høstens første faglige frokost, som vi arrangerer i samarbeid med Domus Bibliotheca. Vi inviterer til en samtale om progresjon og vurdering, der forskere og engasjerte praktikere belyser temaet både generelt og i tilknytning til enkeltfag.

Du møter følgende forskere denne morgenen (flere navn kommer):

• Henning Fjørtoft, professor ved Institutt for lærerutdanning, NTNU
  • Sten Ludvigsen, professor ved Institutt for pedagogikk, UiO
  • Tom Lindstrøm, professor ved Matematisk institutt, UiO
  • Merete Hellner Nilsen, FIKS og ungdomsskolelærer, Landøya skole i Asker
  • Linn Helen Ørmen, avdelingsleder, F21 Oslo

Frokosten ledes av Øystein Gilje, faglig leder av FIKS og professor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Frokosten arrangeres i Domus Bibliotheca, 70 meter fra Nationaltheateret stasjon.

Program og påmelding

Du finner program, øvrig informasjon og lenke til påmelding her.

Publisert 8. aug. 2023 08:35 - Sist endret 29. aug. 2023 16:13