Webinar: Hva er hensiktsmessig bruk av digital teknologi i skolen?

Nye digitale teknologier utfordrer vårt syn på kunnskap og læring. Hvordan kan lærere, skoleledere og ikke minst skoleeiere tilrettelegge best mulig for elevenes læring og lærerens undervisning i den digitale skolen?

To elever ser på samme skjerm, en lærer står ved siden av og hjelper

Foto: Shane Colvin

Prosjektet Digitalisering i grunnopplæringen (GrunnDig) har vært ledet av Kunnskapssenteret i Stavanger (KSU). Faglig leder i FIKS Øystein Gilje og professor Ola Erstad har også deltatt i prosjektet sammen med forskningsassistent Silje B. Hagen som nå arbeider i FIKS.

Nå inviterer vi i FIKS deg som er lærer, skoleeier eller leder skoleutvikling til webinar som arrangeres av KSU.

Formålet er at lærere, ledere og skoleeiere kan bruke det som et utgangspunkt for å gjennomtenke hvordan skolen og kommunen arbeider med å utvikle lærernes profesjonsfaglige digitale kompetanse.

Med utgangspunkt i den største spørreundersøkelsen om digitalisering som er gjennomført blant lærere i Norge, ser vi på tre temaer som også er godt belyst i internasjonal forskning.

Tid: Mandag 13. februar klokka 14:30-15:45

Se opptak av webinaret her:

Publisert 19. jan. 2023 12:56 - Sist endret 24. feb. 2023 08:38