Søk
Viser treff 1–20 av 59 for «role»
STartAlder og extramural enGElsk: Å lære engelsk i og utenfor skolen i Norge og Flandern (STAGE) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Classrooms i-LAP: The role of Input in English and French LAnguage Proficiency Exposure to English and vocabulary learning: the unique case of young English-as...
Publikasjoner om TIMSS - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Conference. Scherer, R. & Nilsen, T. (2016). On the Mediating Role of Instructional Quality for the Relation Between School Climate and Achievement Motivation...
Treff fra uio.no
Forskning - Det humanistiske fakultet
Linking Instruction and Student Achievement (LISA) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
understand each other. The article describes how the teachers and students negotiated the situations and the role that feedback played. Article III reports on...
Ledere i skolen fungerer som entreprenører for å få innført nye læreplaner - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
entrepreneurial role of principals and superintendents» . Fakta Forskerne undersøkte hvordan læreplanene i Fagfornyelsen (LK20) påvirket hvordan skoleledere jobbet...
Teori - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
-based mentoring conversations in teacher education: new structures, opportunities and the role of adaptive expertise. International Journal of Mentoring...
Observasjon - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
education: new structures, opportunities and the role of adaptive expertise. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, https://doi.org...
Publikasjoner - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Norwegian classrooms: From research to practice (pp. 92-116). Universitetsforlaget. Brevik, L. M. & Lyngstad, M. E. (2020). The role of literature in the...
Slik kan du som lærar bidra til elevmedverking i skulen - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
’ Democratic Character» Nora Elise Hesby Mathé & Eyvind Elstad (2018): «Students' perceptions of citizenship preparation in social studies: The role of...
Publikasjoner - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
teaching practice. Frontiers in Psychology Hatlevik, I.K.R. & Hatlevik O.E. (2018). Students' evaluation of digital information: The role teachers play and...
Undervisning i teknologirike klasserom krever mer av læreren - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
’ engagement with real-time graphs in CSCL settings: scrutinizing the role of teacher support” . International Journal of Computer-Supported Collaborative...
rapport_2023_hugin-og-munin-i-et-elevperspektiv.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
.), Language awareness and multilingualism (s. 263–280). Springer. García, O. (2017b). Problematizing linguistic integration of migrants: The role of...
Doktorgradsavhandlinger ved ILS - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
ph.d.: School Mental Health - Teacher Views. An Exploratory Study of Teacher's Perceived Role, Competence and Responsibility in Student Mental Health...
educate_rapport-2_2023.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Microsoft Word - EDUCATE (2023) Rapport 2 final.docx Lisbeth M. Brevik, Greta B. Gudmundsdottir, Rebecca L. S. Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetje
Kognitive læringsutfordringer (CAS)-metoden kan hjelpe elever lære mer naturfag - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
endret 24. apr. 2020 13:28 Del på e-post Del på Facebook Del på Twitter Les artikkelen: I Know I Can, but Do I Have the Time? The Role of Teachers’ Self...
– Vi må diskutere hva vi vil med litteraturundervisningen i skolen - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Lodding, Blikstad-Balas, Marte og Tengberg, Michael: «The role of literature in the classroom» How and for what purposes do teachers in lower secondary...
iccep-multiplier-event.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Rita Hvistendahl, Dean of Faculty of Educational Sciences, University of Oslo The role of schools and school leadership in supporting students with...
doetjes-brevik---barreng-(2022)-tilleggsrapport-evaluering-tospraklig-opplering_publ.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. Routledge. Fallon, P. (2008). Life events; Their role in onset and relapse in...
doetjes-brevik---barreng-(2022)-tilleggsrapport-evaluering-tospraklig-opplering.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
. Fallon, P. (2008). Life events; Their role in onset and relapse in psychosis, research utilizing semi-structured interview methods. Journal of Psychiatry...
brevik---doetjes-mfl-(2020)-etos-rapport.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Universitetet i Oslo Institutt for lærerutdanning og skoleforskning i 2020 Lisbeth M Brevik og Gerard Doetjes Tospråklig opplæring på fagenes premisse
tettere-pa¥-naturfag-i-klasserommet.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
_TETTERE PAA NATURFAG I KLASSEROMMET.indb ISBN 978-82-450-3843-9 www.fagbokforlaget.no Marianne Ødegaard er professor i naturfagdidaktikk ved Institut