Søk
Viser treff 1–20 av 71 for «ROSE»
ROSE: The Relevance of Science Education - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
ROSE: The Relevance of Science Education (avsluttet) ROSE: The Relevance of Science Education (avsluttet) ROSE-prosjektet er et internasjonalt...
STartAlder og extramural enGElsk: Å lære engelsk i og utenfor skolen i Norge og Flandern (STAGE) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Linguistics, Linnæus University Research group Language, Education, & Society, KU Leuven ROSE (Research on Subject-specific Education), Karlstad University The...
Visual Vocal Application (VIVA) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
-juristene og UiOs personvernombud. Det er også gjennomført en Risiko og Sikkerhets (ROS)-analyse og en omfattende vurdering av personvernkonsekvenser (Data...
Publikasjoner - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Publikasjoner Sjøberg, Svein & Schreiner, Camilla. (2009). Interessebegrepet i ROSE-prosjektet: Er det interessant? . [The interest concept in the...
Virtual Innovation and Support Networks for Teachers (VALIANT) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Universitetet i Oslo Robert O’Dowd (Primary Investigator), Universidad de León, Spania Begoña F. Gutiérrez, Universidad de León, Spania Ana Rosa Gago, Universidad...
Acta Didactica Oslo - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
/2004 Schreiner, Camilla & Svein Sjøberg Sowing the Seeds of Rose : Background, rationnale, questionnaire development and data collection for ROSE (The...
rose-camilla.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Microsoft Word - ROSE rationale.doc Acta Didactica 4/2004 Camilla Schreiner Svein Sjøberg SOWING THE SEEDS OF ROSE Background, rationale...
Yrkesretting av engelskundervisning (Ph.d-prosjekt) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
yrkesretting. Yrkesrettet undervisning er lovfestet (Forskrift til opplæringslova §1-3), og roses ofte for en antatt positiv effekt på elevers motivasjon og...
Matematikk i byen (Math & The City- Learning to apply mathematics outside the school) - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
(Diku), prosjekt UTF-2018-toårig / 10051. Samarbeid Prof. Dr. Daniel Clark Orey (UFOP) Prof. Dr. Milton Rosa (UFOP) Publisert 8. mai 2019 14:17 - Sist...
nor-schreiner-sammendrag.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Microsoft Word - sammendrag schreiner.doc EXPLORING A ROSE-GARDEN Norwegian youth's orientations towards science – seen as signs of late modern...
elevenes-holdninger.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Microsoft PowerPoint - ROSE aalborg nordisk april05 Svein Sjøberg: ROSE, Aalborg, April 2005 Side 1 1 Elevenes holdninger, verdier og prioriteringer...
interessebegrepet.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
79A R T I K L E R MONA 2009-4 Interessebegrepet i ROSE- prosjektet: Er det interessant? Kommentar til artiklen “Interessebegrebet i ROSE
elevenesforhold.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
ROSE-prosjektet Plenumsforedrag ved den 8. nordiske Forskersymposiet i naturfagenes didaktikk, Aalborg, Mai 2005 Svein Sjøberg <svein.sjoberg@ils.uio.no...
realfagkrise.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
folks naturfaglige kunnskaper er elendige, og at de er i fritt fall. Fo to : O la v H eg gø fra denne som ligger til grunn for denne artikkelen. I ROSE...
krise.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
- ger til grund for denne artikel. I ROSE-projektet (The Relevance of Science Education, se fakta- boks) er mange af de samme spørgsmål stillet til...
holdninger.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
kunnskaper Side 1 (av 136) Holdninger til og forestillinger om vitenskap og teknologi i Norge En framstilling basert på data fra Eurobarometer og ROSE Svein...
1
2
3
4
Neste side