Binta-Victoria Jammeh

Image of person
Could not get user data from external service

Academic interests:

  • Norm-critical perspectives and diversity competence
  • Democracy and citizenship education

Teaching and supervision:

Didactics in Social Science PPU3010D

Didactics in Social Science PPU3020D

Academic background:

I am a lecturer at the Oslo University, with a master degree in Social science didactics. I have teaching experience from upper secondary school in Social knowledge, Sociology and Social Anthropology, Social Studies and English.

 

Publications

  • Jammeh, Binta-Victoria (2024). Å forstå elevenes erfaringer er avgjørende for undervisningen om rasisme. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116. p. 20–21.
  • Jammeh, Binta-Victoria; Granlund, Lise; Erdal, Silje Førland & Lenz, Claudia (2024). Forskerperspektivet på Involve to Evolve. .
  • Jammeh, Binta-Victoria; Lenz, Claudia; Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (2024). Demokratilæring i møte med marginaliserte elever- hvem eller hva skal "løftes"? .
  • Granlund, Lise; Erdal, Silje Førland & Jammeh, Binta-Victoria (2023). Demokratiopplæring og elevmedvirkning på skandinavisk demokraticamp.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2023). Hvordan møte udemokratiske ytringer? Hvordan nærme oss sensitive og/eller kontroversielle tema i læringssituasjoner.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2023). "Rasisme og antisemittisme" .
  • Jammeh, Binta-Victoria & Erdal, Silje Førland (2023). Hate speech and conspiracy in online discourse.
  • Jammeh, Binta-Victoria; Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2023). Involve to evolve – Scandinavian citizenship in diverse schools.
  • Erdal, Silje Førland & Jammeh, Binta-Victoria (2022). «Diversity and inclusive practices in the classroom. Examples of practices that work. Norwegian experiences»​.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2019). Mangfoldskompetanse Mangfoldskompetanse som en del av arbeidet mot en inkluderende skole. Dembra: Faglige perspektiver på demokrati og forebygging av gruppefiendtlighet i skolen.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2019). Ulike mangfoldsforståelser. Dembra: Faglige perspektiver på demokrati og forebygging av gruppefiendtlighet i skolen.

View all works in Cristin

Published May 12, 2022 2:23 PM - Last modified Dec. 7, 2022 12:58 PM