Cecilie Weyergang

Image of Cecilie Weyergang
Norwegian version of this page
Phone +47 22859191
Username
Visiting address Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 Oslo
Postal address Postboks 1099 Blindern 0317 Oslo
Other affiliations Faculty of Educational Sciences (Student)

Academic interests

Write a few words here about your academic interests.

Courses taught

  • <Link to programme of study/course>
  • <Link to programme of study/course>
  • ...

Background

Brief presentation of previous work experience and education

Awards

  • <Name and link to prize 1, if any>
  • <Name and link to prize 1, if any>
  • ...

Appointments

  • <Title and (if applicable) link 1>
  • <Title and (if applicable) link 2>
  • ...

Positions held

  • <Name and link to position 1, if any>
  • <Name and link to position 2, if any>
  • ...

Partners

 

Publications

  • Weyergang, Cecilie (2023). Ungdomsskolelæreres forståelser av kritisk lesing av sakprosatekster i norsk og samfunnsfag. Norsklæreren. ISSN 0332-7264. p. 56–77.
  • Weyergang, Cecilie; Frønes, Tove & Siljan, Henriette Hogga (2023). Hvordan vurdere elevers kritiske lesing? Forslag til et praktisk-didaktisk rammeverk. Nordic Journal of Literacy Research. ISSN 2464-1596. 9(1), p. 113–140. doi: 10.23865/njlr.v9.5111. Full text in Research Archive
  • Weyergang, Cecilie (2022). “... And how can we know that, then?”: Middle school students’ reading strategies when responding to reading tasks in social science that require a critical approach. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 16(2). doi: 10.5617/adno.9059.
  • Weyergang, Cecilie & Frønes, Tove Stjern (2020). Kapittel 7. Å lese kritisk: Elevers vurderinger av teksters troverdighet og pålitelighet. In Frønes, Tove Stjern & Jensen, Fredrik (Ed.), Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget. ISSN 9788215040059. p. 166–195. doi: 10.18261/9788215040066-2020-07. Full text in Research Archive
  • Weyergang, Cecilie & Magnusson, Camilla G. (2020). Kapittel 3. Hva er relevant lesekompetanse i dagens samfunn, og hvordan måles lesing i PISA 2018? In Frønes, Tove Stjern & Jensen, Fredrik (Ed.), Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget. ISSN 9788215040059. p. 46–78. doi: 10.18261/9788215040066-2020-03. Full text in Research Archive

View all works in Cristin

  • Roe, Astrid; Ryen, Jostein Andresen & Weyergang, Cecilie (2018). God leseopplæring med nasjonale prøver. Om elevers leseutfordringer I et mangfold av tekster. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02905-4. 206 p.

View all works in Cristin

  • Weyergang, Cecilie (2022). «En av elevene mine sa: Står det professor? Da er det godt nok for meg!» En intervjustudie om kritisk lesing av sakprosatekster med norsk- og samfunnsfagslærere i ungdomsskolen.
  • Weyergang, Cecilie (2021). «… og hvordan kan vi vite det, da?» Elevers strategier i møte med tekstoppgaver i samfunnsfag som krever en kritisk tilnærming.
  • Weyergang, Cecilie (2021). Kan kritisk lesing vurderes i leseprøver? Utvikling av et teoretisk rammeverk for standardiserte prøver.
  • Jensen, Ragnhild Engdal; Skar, Morten & Weyergang, Cecilie (2015). Rapport Oslo-prøven i norsk Vg1 2015 . Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.

View all works in Cristin

Published Nov. 13, 2019 3:37 PM - Last modified Nov. 13, 2019 3:37 PM