-
Tronsmo, Eli; Gilje, Øystein & Egge, Cornelia
(2023).
Teacher-researcher collaboration to make research co-generative: A methodological perspective
.
-
Tronsmo, Eli & Hermansen, Hege
(2023).
Generative resistance as knowledge work: Teacher’s Engagement with Assessment Criteria.
-
Tronsmo, Eli; Gilje, Øystein & Egge, Cornelia
(2023).
Teacher-researcher collaboration to make research co-generative: A methodological perspective .
-
Tronsmo, Eli
(2022).
Research with teachers - innovative competence development in schools. .
-
Tronsmo, Eli
(2022).
Podkast: Hvordan lærer lærere?
[Internet].
Universitetet i Oslo.
-
Tronsmo, Eli
(2022).
Lærerprofesjonalitet som forskningsfelt: legitimitet og relevans. Eksempler fra et innovasjonsprosjekt .
-
Tronsmo, Eli
(2022).
Produktivt samarbeid – en forutsetning for profesjonell utvikling?
-
Kvamme, Ole Andreas & Tronsmo, Eli
(2022).
Prosessen mot en bærekraftstrategi på UV-fakultetet, UiO
– erfaringer og dilemmaer
.
-
Risan, Maiken; Tronsmo, Eli & Gilje, Øystein
(2022).
Fra faglitteratur til Facebook − lærerprofesjonens kunnskapskilder i endring.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
-
Gilje, Øystein; Stubdal, Ingunn B; Tronsmo, Eli & Bjørnødegård, Vilde
(2022).
Slik vurderer du multimodale tekster i ungdomsskole.
-
Tronsmo, Eli & Gilje, Øystein
(2022).
Multimodality and assessment — a scoping review .
-
-
Tronsmo, Eli
(2022).
Metodiske utfordringer ved Design Based Research. Eksempler fra MuLVu-prosjektet.
-
Tronsmo, Eli
(2021).
Læreplanen og profesjonsfellesskapet. .
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
32(2),
p. 26–31.
-
Tronsmo, Eli & Lorentzen, Marte
(2021).
Keynote:Profesjonsfelleskapet som motor for faglig utvikling, og lærerspesialistenes rolle i skolens utviklingsprosesser.
-
Tronsmo, Eli & Gilje, Øystein
(2021).
Å lede fellesskapsprosesser. Når fungerer det på sitt beste? .
-
Tronsmo, Eli
(2021).
SEllpodden: Utvikling av profesjonsfellesskap. .
[Internet].
Høgskolen Innlandet. Sellpodden .
-
Tronsmo, Eli & Bolstad, Bjørn
(2021).
Hvordan få til gode profesjonsfellesskap blant lærere?
Læring, en podcast fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet .
[Internet].
Universitetet i Oslo.
-
Tronsmo, Eli & Gilje, Øystein
(2021).
Multimodality and Assessment: A scoping review.
-
Gilje, Øystein; Tronsmo, Eli; Bjerke, Åslaug & Ingulfsen, Line
(2021).
The role of digital tools in assessment of multimodal texts.
-
Gilje, Øystein; Fjørtoft, Henning; Tronsmo, Eli; Bjerke, Åslaug & Ørevik, Sigrid
(2021).
Assessment practices of multimodal compositions.
-
Tronsmo, Eli
(2020).
Hjemmeundervisning.
Store Norske Leksikon (Nettutgaven).
-
Tronsmo, Eli & Nerland, Monika
(2018).
The becoming of an object: Analytical resources to studying emerging construction processes in professional work. .
-
Jensen, Karen; Tronsmo, Eli & Nerland, Monika
(2018).
Changing forms of professionalism: A Qualitative meta-synthesis of teachers' knowledge- sharing practices across three research projects. .
-
Tronsmo, Eli
(2017).
Planning work as object construction: A sosiomaterial analysis of teachers’ knowledge work.
-
Jensen, Karen & Tronsmo, Eli
(2017).
Changing Forms of Professionalism - analyzed through three research projects.
-
Jensen, Karen & Tronsmo, Eli
(2017).
Epistemic shifts in teachers’ work and learning analyzed through three research projects.
-
Jensen, Karen & Tronsmo, Eli
(2016).
Ny kunnskap - nye arenaer for pedagogisk arbeid.
In Kvamme, Ole Andreas; Kvernbekk, Tone & Strand, Torill (Ed.),
Pedagogiske fenomener. En innføring.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202494667.
p. 307–316.
-
Kydland, Anne Jorunn & Tronsmo, Eli
(2011).
De gode julefortellingene.
[Journal].
Tidsskriftet Steinerskolen.
-
Tronsmo, Eli
(2009).
La ikke barna bli passive forbrukere.
Tidsskriftet Steinerskolen.
ISSN 0332-625X.
71(2),
p. 51–52.
-
Slette, Aslaug Louise; Flobakk-Sitter, Fride; Tronsmo, Eli; Drange, Christina Vogsted & Korseberg, Lene Kirstine
(2024).
Digital teknologi i vurdering for læring i høyere utdanning.
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
ISSN 978-82-327-0646-4.
Show summary
Funnene presentert i dette arbeidsnotatet er en del av en større undersøkelse om pedagogisk bruk av digital teknologi i høyere utdanning (DIGITEK-HU). Undersøkelsen gjennomføres av NIFU, i samarbeid med Høgskolen i Innlandet og Universitetet i Oslo, på oppdrag fra HK-dir, Sikt og NOKUT.
-
Tronsmo, Eli
(2020).
Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession. .
Universitetet i Oslo.