Henriette Hogga Siljan
Associate Professor
-
Institutt for lærerutdanning
![Image of Henriette Hogga Siljan](https://www.uv.uio.no/ils/english/people/aca/henriehs/adsc09608-web.jpg)
Norwegian version of this page
Email
h.h.siljan@ils.uio.no
Username
Visiting address
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 Oslo
Postal address
Postboks 1099 Blindern
0317 Oslo
Publications
-
Siljan, Henriette Hogga; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter & Klette, Kirsti (2024). Lesson openings in Norwegian language arts: a study of how teachers start reading lessons in 8th grade classrooms. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. doi: 10.1080/00313831.2024.2322966.
-
Weyergang, Cecilie; Frønes, Tove & Siljan, Henriette Hogga (2023). Hvordan vurdere elevers kritiske lesing? Forslag til et praktisk-didaktisk rammeverk. Nordic Journal of Literacy Research. ISSN 2464-1596. 9(1), p. 113–140. doi: 10.23865/njlr.v9.5111. Full text in Research Archive Show summary
-
Siljan, Henriette Hogga (2022). Grammar as a system and an opportunity Grammar explained and practiced in two textbooks for junior high school students. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 16(1). doi: 10.5617/ADNO.8677. Full text in Research Archive
-
Jørgensen, Camilla Finne & Siljan, Henriette Hogga (2021). Hva slags grammatikkarbeid inviterer læreboka til? En studie av grammatikkoppgaver i to norsklæreverk for ungdomstrinnet. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. ISSN 0800-3076. 39(2), p. 255–293. Full text in Research Archive
-
Maagerø, Eva; Siljan, Henriette Hogga & Veum, Aslaug (2021). Going from oral to written discourse: Norwegian students’ grammatical challenges when writing persuasive texts. Linguistics and Education. ISSN 0898-5898. 66. doi: 10.1016/j.linged.2021.101001. Show summary
-
Siljan, Henriette Hogga & Maagerø, Eva (2021). Gold to Salto. Critical Literacy in a BELMA-Awarded Textbook in Norwegian Language Arts. In Roos, Merethe; Berge, Kjell Lars; Edgren, Henrik; Hiidenmaa, Pirjo & Matthiesen, Christina (Ed.), Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020. Brill|Sense. ISSN 978-90-04-44954-1. p. 332–352. doi: 10.1163/9789004449558_026. Show summary
-
Veum, Aslaug; Siljan, Henriette Hogga & Maagerø, Eva (2020). Who am I? How Newly Arrived Immigrant Students Construct Themselves Through Multimodal Texts. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. doi: 10.1080/00313831.2020.1788147. Full text in Research Archive Show summary
-
Wølner, Tor Arne; Kverndokken, Kåre; Moe, Mette & Siljan, Henriette Hogga (2020). 101 digitale grep - didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse 2.utgave. Fagbokforlaget. ISBN 9788245034202. 383 p.
-
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina & Doetjes, Gerard [Show all 12 contributors for this article] (2024). Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. ISSN 978-82-69249.
-
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerke (Gerard) & Evertsen, Ingrid [Show all 15 contributors for this article] (2023). Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Universitetet i Oslo. ISSN 978-82-692498-4-2.
Published
Aug. 8, 2018 11:48 AM
- Last modified
June 10, 2024 11:35 AM