Disputaser - Side 2
Master Tonje Stenseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
How and what students read: A study of evaluation and document selection processes in task-oriented reading.
Cand.paed.spec. Randi Myklebust ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Muntlighet i det flerspråklige klasserommet. En studie av elevers samtaler på norsk i fem gruppearbeid på sjuende klassetrinn.
Master Ann Elisabeth Gunnulfsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Micro Policy Making in Schools. Use of National Test Results in a Norwegian Context.
Cand.philol. Harald Eriksen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Læringsfremmende vurderingspraksis – med blikk på norskfaget i to skoler.
Master Selina Thomas Mkimbili ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Learner-Centred Science Teaching in Community Secondary Schools in Tanzania.
Cand.polit. Katrine Nesje ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Motivation and professional identity in a context of multiple career choices.
Cand.philol. Anne Kristine Øgreid vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 19. januar 2018
Avhandlingens tittel er:
Skriftlig argumentasjon i fagspesifikke skrivekontekster på ungdomstrinnet.
Cand.paed. Rolf K. Baltzersen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 20. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Collective knowledge advancement as a pedagogical practice in teacher education. An explorative case study of student group work with wiki assignments in the interplay between an offline and a global online setting.
Master Tove S. Frønes vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 18. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Å lese og navigere på nettet. En studie av elevers navigasjonsstrategier.
Cand.polit. Inga Staal Jenset vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 18. september 2017
Avhandlingens tittel er:
Practice-Based Teacher Education Coursework: An Examination of the Extent and Characteristics of How Teacher Education Coursework Is Grounded in Practice Across Six Teacher Education Programs in Finland, Norway and California, US.
Cand.philol. Agnete Andersen Bueie vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 22. juni 2017
Avhandlingens tittel er:
"Slike kommentarer er de som hjelper". Elevers forståelse og bruk av lærerkommentarer i norskfaget.
Cand.polit. Fred Carlo Andersen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 10. februar 2017
Avhandlingens tittel er:
School leadership and linguistic and cultural diversity. Leadership for inclusive education in multicultural upper secondary Schools.
Master Fazilat Siddiq vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 16. desember 2016
Avhandlingens tittel er:
Assessment of ICT Literacy. A comprehensive inquiry of the educational readiness for the digital era.
Cand.philol. Kristin Kibsgaard Sjøhelle vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 12. desember 2016
Avhandlingens tittel er:
Å skrive seg inn i språket. Ein intervensjonsstudie av nynorsk sidemålsopplæring for vidaregåande trinn.
Master Jeffrey Brooks Hall vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Tirsdag 6. desember2016
Avhandlingens tittel er:
State School Inspection: The Norwegian Example
Cand.philol. Henrik Bøhn vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 30. november 2016
Avhandlingens tittel er:
What is to be assessed? Teachers' understanding of constructs in an oral English examination in Norway.
Master Eli Lejonberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 23. november 2016
Avhandlingens tittel er:
Hva kan bidra til god veiledning? En problematisering basert på veilederes og veisøkeres perspektiver på veiledning av begynnende lærere.
Cand.polit. Per E. Garmannslund vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 30. september 2016
Avhandlingens tittel er:
Fra planlegging til utføring. Skolens mulighet til å øve innflytelse på elevers læringsarbeid i overgangen fra læringens planleggingsfase til utføringsfase.
Cand.polit. Stine Margrethe Ekornes vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 23. juni 2016.
Avhandlingens tittel er:
School Mental Health - Teacher Views. An Exploratory Study of Teacher's Perceived Role, Competence and Responsibility in Student Mental Health Promotion.
Master Hedvig Neerland Abrahamsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 12. mai 2016.
Avhandlingens tittel er:
School Leadership as Educational Discourses in an Age of Increased Accountability.
Cand.scient.Torunn Aanesland Strømme vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 7. oktober 2015.
Avhandlingens tittel er:
Supporting students' conceptual sense-making in computer-based settings in science. Exploring the support aspects of digital Tools, peer Collaboration, teacher intervention, and instructional design.
Gard Ove Sørvik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
tirsdag 25. august 2015.
Avhandlingens tittel er:
Multiple school science literacies. Exploring the role of text during Integrated inquiry-based science and literacy instruction.
Cand.scient. Hege Kaarstein vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 10. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Modelling, operationalising and measuring mathematics pedagogical content knowledge: threats to construct validity.
Cand.ed. Toril Aagaard vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 29. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Teknologi mot tradisjon? En studie av læreres tilnærming til teknologiutløste muligheter og utfordringer i norsk og mediefag.
Kirsten Foshaug Vennebo vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 21. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
School Leadership in Innovative Work - Places and Spaces.