Disputas: Marit Aas

Cand.polit Marit Aas ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil Fredag 19. juni 2009, kl. 12.30, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden ph.d..

Avhandlingens tittel er:

Dialog, interaksjon og verdier. En studie av tre rektorers arbeid i hverdagen.

Avhandlingens tittel er:

Diskusjonens kraft. En longitudinell studie av et skoleutviklingsprosjekt der leseeksperter/forskere støtter rektorer og lærere ved sju skoler i utviklingen av skolens leseundervisning.

Tid og sted for prøveforelesning

Fredag 19. juni 2009, klokken 11.00, holder kandidaten sin prøveforelesning over oppgitt emne for graden ph.d.

Oppgitt emne: Forskeren som virksomhetens premissgiver og fortolker? En kritisk vurdering av Cultural-Historical Activity Theory (CHAT) som analysemodell og utviklingsverktøy.

Prøveforelesningen finner sted i auditorium 3, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Mads Hermansen, Copenhagen Business School. (1.opponent)
  • Professor Lone Dirkinck-Holmfeld, Learning and Design Department, Ålborg universitet. (2. opponent)
  • Førsteamanuensis Jon Magne Vestøl, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo. (Koordinator)

Leder av disputas

Professor Gunnar Gjone.

Veileder

• Professor Jorunn Møller, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Aass avhandling.

Publisert 19. okt. 2010 13:09 - Sist endret 19. okt. 2010 13:14