Disputas: Ole Kristian Bergem

Cand.scient. Ole Kristian Bergem ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil tirsdag 19. mai 2009, kl. 12.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden ph.d..

Avhandlingens tittel er:

Individuelle versus kollektive arbeidsformer - en drøfting av aktuelle utfordringer i matematikkundervisningen i grunnskolen.

Tid og sted for prøveforelesning

Tirsdag 19. mai 2009, klokken 10.15, holde sin prøveforelesning over oppgitt emne for graden ph.d.

Oppgitt emne: En analytisk redegjørelse for relasjonen mellom allmenndidaktikk, realfagsdidaktikk og matematikkdidaktikk, med særlig henblikk på en belysning av sentrale forskningsmessige bidrag fra de respektive feltene til forståelsen av matematikklasserommet.

Prøveforelesningen finner sted i auditorium 2, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Ingrid Carlgren, Samhällsvetenskapeliga fakulteten, Universitetet i Stockholm
  • Professor Mogens Allan Niss, Institut for Natur, Systemer og Modeller, Roskilde Universitetscenter, Danmark
  • Forsker, dr.philos Bjørnar Alseth, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.

Leder av disputas

Professor Jorunn Møller.

Veileder

• Professor Kirsti Klette (biveileder, ILS)
  • Professor Svein Lie (hovedveileder, ILS)

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Bergems avhandling.

Publisert 19. okt. 2010 14:31 - Sist endret 21. okt. 2010 14:42