Disputas: Therese Nerheim Hopfenbeck

Cand.polit. Therese Nerheim Hopfenbeck ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil Fredag 27. november 2009, kl. 12.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden ph.d

Avhandlingens tittel er:

Learning about Students' Learning Strategies. An empirical and theoretical investigation of self-regulation and learning strategy questionnaries in PISA.

Tid og sted for prøveforelesning

Cand.polit. Therese Nerheim Hopfenbeck
vil fredag 27. november 2009, klokken 10.15, holde sin prøveforelesning over oppgitt emne for graden ph.d.

Oppgitt emne: Transforming rationales for self-regulated learning into classroom practice. Prospects and challenges for teaching.

Prøveforelesningen finner sted i auditorium 2, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Post.doktor Hanna Eklöf, Institutionen for beteendevetenskapeliga mätningar, Samhällsvetenskapliga fakultet, Umeå Universitet (1. opponent).
  • Professor Ragnar Thygesen, Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforskning, Det humanistiske fakultet, Universitetet i Stavanger (2. opponent).
  • Førsteamanuensis Kirsten Sivesind, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo. (Koordinator)

Leder av disputas

Professor Trond Eiliv Hauge, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.

Veileder

• Professor Svein Lie, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo
  • Helge Strømsø, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo.

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Hopfenbecks avhandling.

Publisert 19. okt. 2010 12:51 - Sist endret 21. okt. 2010 14:33