Disputas: Sylvi Johanne Penne

Cand.philol. Sylvi Johanne Penne ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil fredag 19. juni 2006, kl. 10.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden dr.polit.,

Avhandlingens tittel er:

Profesjonsfaget norsk i en endringstid. Norsk på ungdomstrinnet: Å konstruere mening, selvforståelse og identitet gjennom språk og tekster. Fagets rolle i et identitetsperspektiv, i et likhets- og et ulikhetsperspektiv.

Tid og sted for prøveforelesning

Torsdag 8. juni 2006, holder kandidaten sine 2 prøveforelesninger for graden dr.polit.,

Kl. 14.15

Selvvalgt emne:Hvis du redder et menneske, så har du reddet hele verden". Den gode moralen og den dialogiske samtalen i et norsk klasserom i 2004.

og deretter

Kl. 15.15

Oppgitt emne: Den klassiske litteraturen og kanonforestillinger i norskfaget i historisk perspektiv, med sideblikk til tilsvarende danske og svenske diskurser.

Prøveforelesningene finner sted i Auditorium 3, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Bengt Linnér, Lärarutbildningen, Malmö Högskola (1. opponent).
  • Docent emeritus Kerstin Nordenstam, Institutionen för Svenska språket, Göteborg universitet (2. opponent).

Leder av disputas

Professor Frøydis Hertzberg.

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Pennes avhandling.

Publisert 21. okt. 2010 14:41 - Sist endret 21. okt. 2010 14:52