Disputas: Sverre Pettersen

Cand.scient. Sverre Pettersen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil Fredag 9. februar 2007, kl. 12.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden ph.d..

Avhandlingens tittel er:

Health Claims and Scientific Knowledge. A study of how students of health sciences, their teachers, and newspaper journalists relate to health claims in society

Tid og sted for prøveforelesning

Fredag 9. februar 2007, holder kandiadten sin prøveforelesning for graden dr.scient.,

kl. 10.15

Oppgitt emne: The relevance of science education to health promotion.

Prøveforelesningen finner sted i Auditorium 2, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Ragnar Fjelland, Senter for vitenskapsteori, Universitetet i Bergen (1. opponent).
  • Professor Arend Jan Waarlo, The Centre of Science and Mathematics Education, Utrecht University (2. opponent).

Leder av disputas

Professor Aud Marit Simensen.

Veileder

• Førsteamanuensis Doris Jorde
  • Professor Svein sjøberg (medveielder)

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Pettersens avhandling.

Publisert 19. okt. 2010 14:54 - Sist endret 19. okt. 2010 15:00