Disputas: Åse Streitlien

Cand.polit. Åse Streitlien ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil Fredag 17. november 2006, kl. 10.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for dr.polit

Avhandlingens tittel er:

Rom for deltakelse. En studie av interaksjon og kommunikasjon i matematikkundervisningen.

Tid og sted for prøveforelesning

Torsdag 16. november 2006, holder kandidaten sine 2 prøveforelesninger for graden dr.polit.,

Kl. 14.15

Selvvalgt emne:Gutter og jenter og matematikk. Om roller og posisjonering i matematikkopplæringen.

og deretter

Kl. 15.15

Oppgitt emne: Begynnerundervisningens betydning for elevers videre matematikklæring. Internasjonale erfaringer.

Prøveforelesningene finner sted i Auditorium 1, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Roger Säljö, IPD - Enheten för lärande och undervisning, Göteborg universitet (1. opponent).
  • Førsteamanuensis Marit Johnsen Høines, Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Bergen (2. opponent).

Leder av disputas

Professor Aud Marit Simensen.

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Streitliens avhandling.

Publisert 21. okt. 2010 14:19 - Sist endret 21. okt. 2010 14:29